سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

انتشار 8 کتاب ویژه همایش ملی حدیث رضوی در قم

مدیر تدوین متون ترویجی دارالحدیث گفت: 8 کتاب ادبی و عمومی ویژه نخستین همایش ملی حدیث رضوی با موضوع محوری حضرت امام رضا علیه السلام در دهه‌ کرامت منتشر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، مصطفی پورنجاتی   ضمن اعلام این خبر، به فهرست موضوعی کتاب‌ها اشاره کرد و گفت: این هشت کتاب در قالب‌های داستان کوتاه، نثر ادبی، شعر و زبان معیار از جنبه‌ها و پنجره‌های گوناگون و متنوع به شیوه‌ زندگی و جنبه‌های برجسته‌ شخصیت هشتمین امام معصوم علیه السلام می‌پردازد.

وی افزود: در تدوین این کتاب‌ها بر استفاده از هنرهای ادبی و تصویری همچون گرافیک تأکید شده است؛ از جمله ویژگی‌های دیگر این آثار، اتکا به متون معتبر تاریخی و حدیثی در زمینه‌ سیره و سخنان حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام بوده که زیر نظر پژوهشگاه قرآن و حدیث و به همت معاونت فرهنگی و ارتباطات موسسه‌ علمی دارالحدیث تولید شده است.

مدیر تدوین متون ترویجی دارالحدیث تصریح کرد: دارالحدیث این مجموعه کتاب را با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، همزمان با برگزاری نخستین همایش ملی حدیث رضوی در قالب جشنواره‌ بین‌المللی امام رضا علیه السلام منتشر خواهد کرد.

نخستین همایش ملی حدیث رضوی با هدف کشف و تبیین حدیثی سیره رضوی، نشر معارف حدیثی اهل بیت ‌(ع) در قالب متون ویژه و ترویج فرهنگ نوشتاری در سطوح مختلف علمی در دو بخش تخصصی و عمومی برگزار می‌شود./س

برچسب ها: قم ، انتشار ، کتاب ، همایش ، حدیث ، رضوی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.