سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشته شدن افسر نیروی دریایی پاکستان در کراچی

پليس پاکستان اعلام کرد يکي از افسران بلندپايه نيروي دريايي اين کشور روز چهارشنبه در شهر بندري کراچي به ضرب گلوله کشته شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ، بر اساس اين گزارش، همسر سوئدي اين افسر پاکستاني نيز در اين حمله زخمي شده است.
اين زوج در يک محل پر رفت و آمد و شلوغ در نزديکي ورزشگاه ملي - محل بازي کريکت - در شرق کراچي هدف تير اندازي قرار گرفتند.
يکي از افسران پليس محلي گفت: دو مرد مسلح که سوار بر يک موتور سيکلت بودند جلوي خودروي کاپيتان نويد را گرفتند و شروع به تير اندازي کردند که در اين حادثه نويد در دم کشته شد.
او افزود همسر نويد در اين حادثه زخمي و به بيمارستان نيروي دريايي منتقل شده است. نويد در دانشگاه ملي علوم و فن آوري در کراچي تدريس مي کرد. 
يک مقام اطلاعاتي نيروي دريايي پاکستان نيز کشته شدن نويد را تأييد  کرده است. هنوز هيچ فرد يا گروهي مسئوليت اين حمله را بر عهده نگرفته است.
شورشيان طالبان در ماه مه سال 2011 به يک پايگاه دريايي پاکستان در کراچي حمله و دو هواپيماي شناسايي را منهدم و ده تن از پرسنل اين پايگاه را در حمله اي 17 ساعته کشتند. 
کراچي - که بزرگترين شهر پاکستان محسوب مي شود - هدف خشونت هاي بي سابقه اي قرار گرفته است که تنش هاي سياسي عامل آن شناخته مي شوند.
 کميسيون حقوق بشر پاکستان اعلام کرد در شش ماه نخست سال 2013، هزار و 726 نفر در خشونت هاي کراچي کشته شدند.
نواز شريف نخست وزير پاکستان هم اکنون به منظور گفتگو با احزاب سياسي و يافتن راهبردي براي برقراري نظم و قانون در کراچي در اين شهر به سر مي برد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.