سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری /

تدوین سند آمایشی نوار ساحلی کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی ومدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور از تهیه و تدوین سند آمایشی نوار ساحلی کشورخبر داد.

صدر در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت:براساس این سند آمایشی، طول خطوط ساحلی کشور پنج هزار و 800 کیلومتر است که با شناسایی حجم مساحتی نوار ساحلی و ظرفیت های جدید،آغازگر تحول شگرف در سرمایه گذاری خواهیم بود.

وی افزود:سند آمایشی نوار ساحلی کشور با محوریت سازمان بنادر و با مشارکت 18 دستگاه موثر و بر اساس مقیاس یک در 25 هزار تهیه گردیده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان آنکه یک سوم مرز کشور بصورت مرز دریایی و آبی است،تصریح کرد:با تهیه سند نوار ساحلی قابلیت ها و ظرفیت های سرمایه گذاری در مرزهای آبی جهت گیری موثری گرفته و با اجرایی شدن سیاست دریامحور بطور حتم روند مهاجرت از نوار ساحلی به شهرهای ساحلی مسیر معکوسی به خود خواهد گرفت.

صدر گفت:با هدف جلوگیری از مهاجرت معکوس از نوار ساحلی،برنامه احداث 60 بندر چندمنظوره کوچک و موج شکن و با قابلیت های صیادی،تفریحی،بازرگانی در دستور کار قرار گرفت که 40 مورد آن پارسال به بهره برداری رسیده و 20 بندر چندمنظوره کوچک و موج شکن تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اشتیاق سرمایه گذاری در پسکرانه های بنادر کشور افزود:در حالیکه در سال 84 میزان ورود سرمایه گذاری های بخش خصوصی 3 هزار و 700 میلیارد ریال بوده این سرمایه گذاری اکنون به بیش از 27 هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ظرفیت کانتینری کشور و مقایسه این ظرفیت با میزان 100 هزار کانتینر در ابتدای انقلاب تصریح کرد:در حال حاضر این ظرفیت به 7 میلیون و 100 هزار TEU کانتینر و 70 برابر افزایش یافته است.

صدر گفت:پارسال 600 میلیون TEU (تی ای یو) کانتینر در جهان بصورت حمل نقل کالا در دریا صورت گرفته که سهم ایران کمتر از نیم درصد برای جابجایی کانتینری بوده و باید تلاش شود تا بر اساس جمعیت این میزان به حداقل یک درصد برسد.

وی توسعه حمل و نقل مسافری در کنار حمل و نقل کالا را از مهمترین برنامه های سازمان بنادر در سالهای اخیر قلمداد کرد و افزود:ظرفیت جابجایی مسافر در بنادر کشور در سال 84 به میزان چهار میلیون و 800 نفر سفر و در سال 91 به میزان 11 میلیون و 200 هزار نفر سفر بوده و در حال حاضر این ظرفیت به 14 میلیون نفر سفر افزایش یافته است.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور تصریح کرد:نوروز امسال 6 میلیون و 600 هزار نفر سفر جابجایی مسافر صورت گرفته که 90 درصد این عملیات از بنادر جنوبی کشور محقق شده است./س

برچسب ها: تدوین ، سند ، ساحل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.