سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در جهت افزایش نیاز دانشگاه ها به خوابگاه ها انجام شد؛

آئین نامه مشارکتی ساخت خوابگاه و عقد تفاهم نامه با خیرین سلامت

به منظور پاسخگویی نیاز به خوابگاه دانشجویی آئین نامه مشارکتی ساخت خوابگاه و عقد تفاهم نامه با خیرین سلامت معتقد شد.

 پونه جهانگیری، مسئول اداره رفاهی دانشجویان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت:  قیمت غذای دانشجویان برای سال تحصیلی جدید تغییر پیدا نمی کند و همان قیمت سال تحصیلی قبلی 500 تومان به فروش می رسد در صورتیکه قیمت تمام شده غذا برای سال تحصیلی 91-92 پنج هزار تومان برآور شده بود.

 وی در خصوص خوابگاهها با بیان اینکه ما 160 هزار نفر دانشجو در 70 خوابگاه ملکی و غیر ملکی مربوط به دانشگاه ها را  اسکان می دهیم عنوان کرد: اولویت دادن خوابگاه به دانشجویان خانواده  معظم شهدا، شاهد، ایثار گر، نخبگان رشته های برتر و المپیاد ها هستند و باید توجه داشت که مدت اسکان در خوابگاه برای دانشجویان کارشناسی چهار سال و کاردانی دو  سال است.

 جهانگیری در خصوص چالش های حوزه خوابگاه گفت: افزایش پذیرش دانشجو مطابق با امکانات نیست در واقع با افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو  باید خوابگاه هاي ما جوابگوی این دانشجویان باشند در صورتی که این موضوع نادیده گرفته شده است در راستای حل این  مشکل  برنامه هایی مثل آئین نامه مشارکتی ساخت خوابگاه و عقد تفاهم نامه با خیرین سلامت انجام شده است.

وی ادامه داد: آئین نامه مشارکتی ساخت خوابگاه  بحث مشارکت دانشجو و دولت در ساخت خوابگاه است تا به سمت خوابگاه های خود گران حرکت کنیم.

 جهانگیری تصریح  کرد: با خیرین سلامت تفاهم نامه ای منعقد کردیم که با وزارت بهداشت خوابگاه هایی ساخته شود تا مشکلات کمبود خوابگاه از این طریق حل خواهد شد./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.