سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سناتور آمریکایی : مردم آمریکا از جنگ و دخالت نظامی کشورشان خسته شده اند

سناتور آمريکايي تصريح کرد حمله به سوريه از نظر زماني و گسترده عملياتي بايد محدود باشد و بايد توجه داشت که مردم آمريکا از جنگ طولاني خسته شده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني بي بي سي، سناتور کريس کانز از اعضاي کميته روابط خارجي سناي آمريکا و از اعضاي دموکرات سنا از ايالت دلاوار در گفتگو با اين شبکه از واشنگتن گفت :مردم ايالت دلاوار که من نماينده آنها هستم همانند اکثر آمريکايي هاي ديگر از جنگ خسته شده اند. آنها  از اينکه کشورشان درگير جنگ گسترده ديگري شود دلزده و خسته اند. پس از شرکت در جلسه ديروز کميته روابط خارجي سناي آمريکا که به موضوع سوريه اختصاص داشت متوجه شدم اطلاعات موجود درباره سوريه برخلاف مورد قبلي(اطلاعات پيش از جنگ عراق)، معتبر است و ما مي توانيم با اطمينان بگوييم که بشار اسد رئيس جمهور سوريه حدود يک هزار و چهارصد نفر از مردم کشورش را با حمله با استفاده از تسليحات شيميايي در ماه اوت کشتار کرده است. فکر مي کنم اگر سنا کار خودش را انجام بدهد و ماموريت درباره سوريه از نظر گستره و حوزه زماني محدود باشد ، من حاضر خواهم بود مجوز حمله به سوريه را بدهم تا بشار اسد به علت عبور از خط قرمز جهاني تنبيه شود که استفاده از جنگ افزارهاي شيميايي را ممنوع کرده است.
وي در ادامه افزود: مسئله مطرح اين است که چگونه ما مي توانيم توازني ايجاد کنيم بين اينکه بشار اسد به علت استفاده از تسليحات شيميايي مجازات شود و ديگر از جنگ افزارهاي شيميايي استفاده کند و از سوي ديگر، اين عمليات به صورتي باشد که آمريکا درگير جنگي طولاني نشود. براي روشن شدن مسئله بايد توجه داشت مجوزي که کنگره آمريکا براي جنگ افغانستان داد ، نامحدود بود و درنتيجه روساي جمهور مختلف آمريکا از همين مجوز براي ورود به جنگ طولاني و گسترده استفاده کردند. مردم ايالت دلاوار و اکثر آمريکايي ها و بسياري از اعضاي کنگره نگران آن هستند که اين جنگ نيز طولاني باشد و به همين علت بايد جنگ عليه سوريه محدود و هدفمندتر باشد. اين عمليات بايد بسيار مشخص شود و مانع از آن شود که بشار اسد به کشتار مردم خودش ادامه بدهد. 
وي گفت: بايد دولت آمريکا راهبردي وسيعتر درباره سوريه داشته باشد بطوريکه از عناصري مشخص و گزينش شده از ميان مخالفان سوري حمايت کند. من بر اين باور هستم که دولت آمريکا مصمم است مسئله جنگ داخلي سوريه از طريق ديپلماتيک حل شود. اين رويکرد يکي از درسهاي ما از جنگ عراق است. آمريکا و متحدانش ازقبيل انگليس به عراق حمله کردند و زيرساختهاي نظامي و پليس و امنيتي اين کشور را نابود کردند که درنتيجه آن، مناقشه بسيار سخت و طولاني در اين کشور آغاز شود و لازم باشد نظاميان آمريکايي براي تامين ثبات در عراق حضور داشته باشند. اميدواريم دولت آمريکا درباره سوريه در چنين سطحي درگير نشود و مانع از آن شود که چنين وضعي در سوريه نيز پيش بيايد. اين وضع به نفع آمريکا و متحدان منطقه اي اش است.
برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، سوریه ، جنگ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.