سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در دومین کارگاه ملی آمادگی بیمارستانی در حوادث و بلایا عنوان شد؛

آمادگی از ارکان اصلی مدیریت حوادث

آمادگی از ارکان اصلی مدیریت حوادث بوده و در ساده ترین شکل، نیازمند برنامه ریزی، آموزش کارکنان، آموزش جامعه و تمرین و ارزیابی است.

دكتر محمد تقي طالبيان، رئيس مركز مديريت حوادث و فوريتهاي پزشكي كشور در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: هدف از برگزاری این کارگاه آشنایی تیم بهداشت و درمان با مدیریت و برنامه ریزی فرآیندهای بیمارستانی جهت امداد رسانی و ارائه خدمات مناسب به هموطنانمان در شرایط بحران می باشد.

وی ادامه داد:در این کارگاه ضرورت آمادگی بیمارستانی، تحلیل خطر، شاخص ایمنی بیمارستانی،سیستم مدیریت اطلاعات، هشدار اولیه، اعلام خطر و پاسخ، تدوین برنامه آمادگی بیمارستانی و راهنمای برنامه ریزی و پاسخ بیمارستانی مطرح خواهد شد.مدیریت حوادث و عوارض ناشی از آنها به منظور حفظ جوامع و تامین ثبات امری ضروری است. حوزه سلامت در بین تمام ارکان درگیر در مدیریت حوادث و بلایا، دارای جایگاه ویژه ای است، زیرا اولین و مهمترین مطالبه و دغدغه مردم ، سلامت است.

طالبیان اظهار کرد:آمادگی از ارکان اصلی مدیریت حوادث بوده و در ساده ترین شکل، نیازمند برنامه ریزی، آموزش کارکنان، آموزش جامعه و تمرین و ارزیابی است. این آمادگی در سطح فردی، به افزایش دانش، بهبود نگرش و کسب مهارتهای لازم، در سطح محلی، به تدوین برنامه، تامین منابع و مشخص کردن ساختار مدیریت محلی و در سطح ملی، به تدوین سیاستها، دستورالعمل ها و
راهنماهای عملکردی نیامند می باشد، لذا برگزاری چنین کارگاه هایی در سطح ملی جهت آماده سازی مدیران ارشد و میانی حوزه سلامت امری ضروری است ./ح
برچسب ها: حوادث ، مدیریت ، آموزش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.