سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

المنار ؛

رديابي سريع موشک های بالستيک در درياي مديترانه ، امتیاز بزرگ روسیه

روسيه برنده بزرگ اقدام رژيم صهيونيستي به شليک دو فروند موشک بالستيک در درياي مديترانه بود و مسکو در رقابت نظامي با آمريکا و رژيم صهيونيستي و با رديابي سريع موشک براي خود امتياز مهمي ثبت کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلويزيوني المنار ،‌ وزارت جنگ رژيم صهيونيستي مسئوليت شيک دو فروند موشک بالستيک را در منطقه مديترانه به عهده گرفت و اعلام کرد در چارچوب رزمايش مشترک با آمريکا شليک شده است.
واشنگتن که ساعتها وقوع چنين رخدادي را انکار مي کرد به اين آزمايش اعتراف و اعلام کرد اما اين آزمايش در چارچوب تدارک عليه سوريه نبوده است .
پيش از آنکه رژيم صهيونيستي به شليک موشکها اعتراف کند ، اخبار و اطلاعات زيادي منتشر شد اما در اين ميان روسيه آماده بود و شليک موشکها را به سرعت رديابي کرده بود و از خبرهاي شليک آن نيز مطلع بود .
منار صباغ احمد گزارشگر المنار در گزارشي گفت ساعت شش و پانزده دقيقه بود که دو فروند موشک از يک جايي که در ابتدا مشخص نبود شليک شدند . يک دقيقه بعد يعني شش و شانزده دقيقه رادارهاي روسي رديابي و اين فروند موشک را در آبهاي مديترانه شناسايي کردند .
اما دمشق پايتخت سوريه يک روز عادي را سپري مي کرد. ساعت يک بعد از ظهر را نشان مي داد و هنوز مکان اصابت موشکها اعلام نشده بود .آيا حمله به سوريه آغاز شده بود آيا اين موشکها را آمريکا شليک کرده بود ؟پاسخ به سرعت ا علام شد و واشنگتن هرگونه مسئوليت شليک موشکها را تکذيب کرد. 
سپس انگليس هرگونه مسئوليتي را در اين خصوص رد و تأکيد کرد از اين  عمليات اطلاعي ندارد .
تکذيبها و مناقشه ها و خبرهاي متناقض پس از آنکه اسرائيل مسئوليت اين اقدام را به عهده گرفت پايان يافت .اسرائيل ابتدا به سرعت مسئوليتش را در اين خصوص انکار کرد .
وزارت جنگ اسرائيل پس از گذشت يک ساعت و نيم از انتشار اين خبر اعلام کرد به همراه وزارت جنگ آمريکا در دريا در چارچوب رزمايش مشترک شليک کرده است و اين موشکها از يک پايگاه نظامي در وسط رژيم اسرائيل هدايت شده است .
سپس تصاويري از موشه يعالون وزير جنگ رژيم صهيونيستي منتشر شد که وي به همراه بني گانتز رئيس ستاد مشترک ارتش اين رژيم عمليات شليک موشکها را پيگيري مي کنند و عکسهايي از مراحل شليک اين موشک نيز منتشر شد .
يعالون گفت : اين مشخص است که آمادگي هاي ارتش دفاعي ا سرائيل در هفته گذشته تا اندازه زيادي بر توانمنديهاي تکنولوژيکي مبتني بوده است که نهاد نظامي اين فناوري را در خدمت ارتش قرار داده است بر همين اساس نيز آزمايش موفقي صورت گرفت تا سامانه هاي آزمايش شود و به تحقيقات و ارتقاي فناوري ادامه خواهيم  داد تا ارتش دفاعي را به بهترين سامانه هاي جهان مجهز کنيم .
حسن حجازي سردبير امور عبري در شبکه تلويزيوني المنار گفت : اين آزمايش در راستاي آزمايش موشکي اسرائيل بر روي سامانه ضد موشکي هتز صورت گرفت . اين بار موشک هدف شليک شد .موشکي که موشک هتز را رهگيري مي کند انکور نام دارد و رهگيري موشکهاي بالستيک شبيه سازي شده بود. اين موشکها شليک شد تا ميزان آمادگي اين سامانه که سامانه هاي اسرائيلي آن را رهگيري خواهند کرد آزمايش شود .
طرف روسي از لحظه اعلام خبر آماده بود و از مسير موشک با جزئيات صحبت کرد که بيانگر دقت ايستگاه راداري وابسته به سامانه اخطار زود هنگام موشکهاي مهاجم در جنوب روسيه بود.
موضوع جالب توجه اين بود که سخنگوي وزارت دفاع روسيه اعلام کرد ولاديمير پوتين رئيس جمهور اين کشور به صورت مستقيم در جريان اين رخداد قرار گرفته است زيرا وي فرمانده کل نيروهاي مسلح نيز است .
نتيجه آنکه اين آزمايش نزديک بود منطقه را به آتش بکشد آن هم در شرايطي که منطقه در وضع متشنجي به سر مي برد .اسرائيل اينگونه ظاهر شد که تلاش مي کند آمريکا را درگير جنگ با سوريه کند .
اما برنده بزرگ اين عمليات ، روسيه بود که در رقابت نظامي با آمريکا و اسرائيل و با رديابي سريع موشک براي خود امتياز مهمي ثبت کرد در صورتيکه اسرائيل به پارازيت افکني گسترده در منطقه اقدام کرده بود تا جلوي رديابي شليک موشکها را بگيرد .
روسيه يک فروند کشتي شناسايي و مراقبت الکترونيکي به سواحل سوريه در مديترانه فرستاده است .
فرماندهي ستاد مشترک ارتش روسيه هفته گذشته اعلام کرد تعدادي از کشتي هاي روسي که از گذشته هم در مديترانه مستقر هستند به صورت مداوم در حال مراقبت و پرواز هستند و فعاليتهاي نظامي در اطراف سوريه را زير نظر دارند .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.