سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل /

فعالیت رسمی چهارمین دوره شوراهای اسلامی در استان اردبیل آغاز شد

مدیرکل دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری اردبیل گفت: فعالیت چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهرها و روستاها در این استان بطور رسمی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / اسدالله علی اکبری مجد افزود: با توجه به شان و جایگاه شوراهای اسلامی و اهمیت پایبندی اعضای شوراها به موازین اعتقادی ، اخلاقی و قانونی در اولین روز از فعالیت رسمی ، مراسم تحلیف (سوگندنامه ) برگزار و اعضا ذیل سوگندنامه را امضا کردند.

وی گفت: پس از مراسم تحلیف اعضای شورا از بین خود هیات رییسه شورا را که شامل رییس ، نایب رییس و حداقل یک منشی است دست کم برای مدت یک سال انتخاب کردند.

وی افزود: اعضای شوراهای اسلامی شهرها موظف هستند پس از رسمیت یافتن نسبت به انتخاب شهردار و یا سرپرستی واجد شرایط برای شهرداری اقدام کنند.

مدیرکل دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری اردبیل اظهار کرد: در صورتی که شورای اسلامی شهری تصمیم به ابقای شهردار فعلی داشته باشد باید موضوع انتخاب شهردار را تصویب و برای طی مراحل قانونی به مرجع ذیصلاح ارسال
کنند که در این صورت شهردار فعلی تا صدور حکم شهردار جدید به فعالیت خود ادامه می دهد.

علی اکبری مجد گفت: اگر شورای اسلامی شهری با ادامه فعالیت شهردار فعلی موافق نباشد موظف است تا زمان صدور حکم انتصاب شهردار جدید ، خاتمه خدمت شهردار فعلی را اعلام و از بین مستخدمان رسمی همان شهرداری و با تصویب و ابلاغ خود سرپرستی برای شهرداری تعیین کند.

وی افزود: شهرداران مراکز استان ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت با پیشنهاد شورای اسلامی شهر و حکم وزیر کشور و شهرداران دیگر شهرها با پیشنهاد شورا و حکم استاندار منصوب می شوند/س.

برچسب ها: اردبیل ، آغاز ، فعالیت ، شورای ، شهر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.