سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمایت مسئولان ارشد و روسای احزاب کنگره از طرح اوباما علیه سوریه

باراک اوباما روز گذشته که میزیان مسئولان ارشد دو پارلمان آمریکا از جمله رقبای جمهوری خود در مجلس نمایندگان بود، ابراز امیدواری کرد که طرحش درباره توسل به اقدام نظامی علیه سوریه در واکنش به ادعاها درباره کاربرد تسلیحات شیمیایی، (در کنگره) تصویب خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، اوباما گفت: از اینکه همه شما قصد دارید رای کنگره را در اوایل هفته آینده، تصویب کنید، استقبال می می کنم.
وی افزود: کاربرد تسلیحات شیمیایی در سوریه تهدید جدی و بزرگی برای امنیت ملی آمریکا و کشورهای منطه است بر این اساس، بایستی اسد (رئیس جمهوری سوریه) مواخذه شود.
رئیس جمهور آمریکا بار دیگر تأکید کرد:" این عملیات محدود و مناسب خواهد بود و از نیروهای زمینی استفاده نخواهد شد."
از سوی دیگر، "جان بینر" رئیس مجلس نمایندگان، "نانسی پلوسی" رهبر اقلیت دمکرات و "اریک کانتور" رهبر اکثریت جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان حمایت خود را از اقدام نظامی آمریکا در سوریه اعلام کرده‌اند.
بینر، بزرگ ترین رقیب سیاسی اوباما گفت:" ما از دعوت رئیس جمهور درخصوص اقدان علیه سوریه در واکنش به کاربرد تسلیحات شیمیایی در حومه دمشق حمایت می کنیم."
وی افزود:« دشمنان ما در جهان بدانند که ما این شیوه رفتار را برنمی تابیم. ما همپیمانانی در دو سطح بین الملل و منطقه داریم آنها بایستی آگاه شوند که در صورت لزوم، آمریکا دست به اقداماتی می زند.
لازم به ذکر است مجلس نمایندگان که جمهوریخواهان در آن در اکثریت هستند و مجلس سنا با اکثریت دموکرات ها، روز دوشنبه آینده درخصوص سوریه تصمیم گیری خواهند کرد.
باراک اوباماروز شنبه هفته جاری اعلام کرد که باید به اقدام حکومت سوریه واکنش نشان داد و از کنگره آمریکا خواست تا مجوز دخالت نظامی در این کشور را صادر کند.
برچسب ها: بین الملل ، اوباما ، کنگره
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.