سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بحران كمبود پرستار مرد در كشور

در بيمارستان ها شمار پرستاران مرد نسبت به پرستار زن كمتر است كه اين امر موجب كمبود پرستار مرد در كشور مي شود.

سكينه پرستش، عضو شوراي عالي نظام پرستاري در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: متأسفانه كمبود نيروي مرد در سيستم بهداشت و درمان به حدي است كه گاهي در يك شيفت كاري حتي يك پزشك مرد هم پيدا نمي كنيم كه برخي از كارهاي درماني و مراقبتي كه حتماً بايد توسط آقايان صورت گيرد را به وي بسپريم.

وي ادامه داد: به همين دليل در بيمارستان هاي آموزشي مجبوريم از نيروهاي آموزش پزشكي نظير انترن ها استفاده كنيم و برخي خدمات مردانه نظير سونداژ آقايان و امثالهم را به آن ها بسپاريم اما در برخي مراكز كه آموزشي نيستند يا حتي در بيمارستان هاي آموزشي در برخي شيفت ها اصلاً هيچ انترن آقايي هم براي اين منظور نداريم.

وي با اشاره به عدم گرايش پرستاران براي خدمت رساني در بالين تصريح كرد: يكي از بحث ها و دغدغه هاي ما در شوراي عالي نظام پرستاري نيز همين مبحث است زيرا حتي در بين خانم هاي پرستار نيز تمايلي براي حضور در بالين وجود ندارد و حاضر نيستند در بخش هاي درماني فعاليت كنند.

پرستش اضافه كرد: متأسفانه برخي پرستاران بر اين باورند كه با توجه به سختي كار و مشكلات اين عرصه و نامناسب بودن عايدي و دريافتي شان، اصلاً به صرفه نيست كه بخواهند از جسم و روح خود مايه بگذارند و در قبال يك دريافتي ناعادلانه جسم و روح خود را فرسوده كنند.

وي خاطرنشان كرد: وضعيت دريافتي پرستاران با توجه به سختي كار اين  حرفه در بالين به هيچ عنوان حتي براي خانم ها نيز رضايت بخش نيست چه برسد به آقاياني كه به هر حال قرار است چرخ يك زندگي را بگردانند./ح

برچسب ها: پرستار ، بیمارستان ، آموزش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.