سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کم خوابی به بزرگترین عضو بدن صدمه می زند!

پزشکان به تازگی دریافته اند که کم خوابی می تواند سبب بروز انواع بیماری ها و مشکلات جسمی و روحی در افراد شود و به ویژه صدماتی جبران ناپذیر به بدن وارد کند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، پزشکان با مطالعه بر روی دانشجویان پزشکی دریافته اند که از میان دانشجویان  آن دسته ای که به دلیل درس خواندن، کار کردن و یا سایر کارها شب ها کمتر از 4 ساعت می خوابند دچار کاهش تمرکز،خستگی،افسردگی، کسالت، گود افتادگی زیر چشم ها و آسیب به پوست بدن شده اند.

گفتنی است، پزشکان دریافته اند  که خواب ناکافی به مدت طولانی بیشترین عوارض را بر روی پوست بدن افراد می گذارد  که لقب بزرگترین عضو را در بدن دارد و باعث خاکستری شدن چروک و پیری زود رس آن می شود.

 بررسی ها نشان می دهند دانشمندان این تحقیق را بر روی حدود 40 زن بین سنین 30 تا 45 سال انجام دادند و وضعیت خواب آنها را کنترل کردند و از آنها خواستند تا کم بخوابند و آنگاه با استفاده از دسته ای دیگر از داوطلبان، تست اینکه میزان جذابیت و زیبایی در آنها چطور است را به نشان دادن عکس های آنها به گروه دوم انجام دادند.

پزشکان دریافته اند که میزان جذابیت در زنانی که خواب ناکافی داشتند بسیار کم شده بود و آنها به نظر گروه دوم زشت شده بودند.

 پزشکان خواب کافی را به تمام افراد توصیه می کنند تا هم ظاهری ناسالم و هم بدنی توانمند داشته باشند./ح


برچسب ها: خواب ، پوست ، استرس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.