سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گسترش خشونت های جنسی ؛ ارمغان مبارزه غرب با تروریسم در خاورمیانه

با وجود اینکه ایالات متحده به ظاهر حضوری نظامی در بسیاری از کشورهای عربی و مسلمان خاورمیانه ندارد اما فعالیت های غیرمستقیم این کشور با بهانه "مبارزه با تروریسم" خشونت های جنسی ضد زنان دراین کشورها را افزایش داده است .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری اوراسیا ریویو ؛ "کرتی جایاکومار" در مقاله خود می نویسد : اصطلاح " جنگ علیه تروریسم " که از سوی کشورهای غربی بخصوص آمریکا مطرح گردید شکل ظاهری شببیه به تمامی جنگ ها ندارد ، یعنی در آن از حمله مستقیم با استفاده از توپ و اسلحه و تانک بهره گرفته نمی شود بلکه حضور غرمستقیم در کشورهای موردنظر هدف می باشد . 

در حقیقت آمریکا در بسیاری از کشورهای خاورمیانه در قالب عناصری غیردولتی حضور پیدا کرده و بدون احترام به قانون و حاکمیت این کشورها دست به هر اقدامی که منافع خود و هم پیمانانش را تامین نماید ، می زند . 

جالب اینکه در این مورد نیز واشنگتن همانند درگیری ها و تجاوزات نظامی خود سکوت کرده و هیچ یک از اتهامات مطرح شده علیه خود را نمی پذیرد . از سلاح های مختلف علیه ملت ها استفاده می کند ، قتل عام های فاجعه بار ایجاد کرده و هزاران شهروند بی گناه در کشورهای منطقه را بدون هیچ بهانه ای بازداشت و سالها در زندان های مخفی خود نگه می دارد . نگاه یبه فجایعی که در زندانهای ابوغریب و گوانتانامو رخ داده و میدهد اثبات کننده این اظهارات است . 

در ادامه این مقاله آمده است : در این زندانها خشونت و تعرضات جنسی بعنوان یکی از ابزار اصلی شکنجه زندانیان به شمار می آید . براساس گزارشات متعدد و گفتگوهایی که با زندانیان آزاد شده از گوانتانامو تهیه شده ، با اطمیانان میتوان اظهار داشت که خشونت جنسی اصلی ترین وسیله شکنجه و گرفتن اعتراف از زندانیان مراکز بازداشت و زندانهای مخفی آمریکا در سایر کشورهاست . 

"سار" یکی از افسران بازنشسته آمریکایی که مدتی از دوره خدمتی خود در ارتش را در زندان گوانتانامو خدمت کرده است در این باره می گوید : آنچه بعنوان روش مناسب برای گرفتن اعتراف و تحت فشار قرار دادن زندانیان به ما آموزش داده می شد شکنجه جنسی بوده است . این روش وحشتناک ترین نوع شکنجه در این زندانها محسوب می شود . 

"جمعه الدوساری" یکی از زندانیان آزاد شده از گوانتانامو در دادگاه جنایات بین المللی گفته است : در این زندان صدها بار مورد بازجویی و ضرب و شتم شدید بازجویان قرار گرفتم ، با شیشه های شکسته به سویم حمله شد و کابل های برق به من وصل شد . زندانبانان آمریکایی بارها با سیگارهای سوخته اعضای بدنم را سوزاندند و مرا مورد تجاوزات جنسی قرار دادند . 

یکی از زندانیان " ابوغریب " نیز درباره شکنجه های زندانیان در این زندان می گوید : روزی در حالی که یک مترجم ارتش آمریکا در حال شکنجه جنسی پسر نوجوانی بود یکی از سربازان زن آمریکایی شروع به عکس برداری و فیلمبرداری از این صحنه نمود . خبرگزاری ها یا خبرنگاران افشاگر برخی از این تصاویر را در رسانه های عمومی منتشر کردند که بخوبی نمایشگر اوج خشونت و وحشیگری در شکنجه های غیرقانونی در این زندانها می باشد . 

در زمانی که آمریکا با کشوری نیز در جنگ یا خصومت نیست باز هم در این کشورها از زندان های مخفی و شکنجه های غیرمعمول استفاده می کند . طی به اصطلاح مبارزاتی که کاخ سفید در کشورهای خاورمیانه داشته است میلیونها نمونه از تخلفات جنسی مشاهده می شود که عامل آن بطور مستقیم یا غیرمستقیم آمریکا و هم پیمانانش بوده اند . 

نویسنده در ادامه تاکید کرد : طی جنگ حدود ده ساله در افغانستان و هشت ساله در عراق هزاران غیرنظامی قربانی جنگ افروزی و زیاده خواهی سردمداران کاخ سفید شدند در حالی پیش از آن سرنگونی حکومت دیکتاتوری " صدام " در عراق و انهدام گروهک تروریستی طالبان و القاعده بعنوان بهانه اولیه برای تجاوز قرار گرفته بود . 

آنچه طی ماههای اخیر در شهرهای مصر نیز رخ داد نشان دهنده دخالت تل آویو و واشنگتن در خونریزی ها و جنایات این کشور می باشد . بر اساس گزارشات خبرنگاران و رسانه های سایر کشورها در این حوادث موارد فراوانی از تعرضات و تخلفات جنسی به وقوع پیوسته است . در لبی ، پاکستان ، بحرین و دهها کشور عربی و مسلمان خاورمیانه نیز وضعیت همانند عراق و افغانستان مصر در اشکال مختلف رویت و گزارش می شود . 
برچسب ها: خشونت ، جنسی ، خاورمیانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.