سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توانمند سازی مدیران نیاز اساسی تعاونی های کشور

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: آموزش و توانمند سازی مدیران و ارکان تعاونی ها کمبود سرمایه و عدم نظارت کافی بر تعاونی ها از مشکلات تعاونی های کشور است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران علی ربیعی در مراسم هشتمین جشنواره تعاونی های برتر که بعد از ظهر امروز در محل وزارت کار و رفاه اجتماعی برگزار شد گفت: توسعه و ترویج فرهنگ تعاون در کشورمان دچار مشکل است که برای تقویت آن نیاز به کار بیشتری داریم.

وی افزود: بخش تعاون دارای ظرفیت های فراوانی برای رشد اقتصادی اجتماعی و فرهنگی در کشور است.اما توانمندی های آن به خوبی معرفی نشده و در این راستا نیازمند هم افزایی به منظور بهره برداری از ظرفیت های بخش تعاون هستیم.

وی در ادامه به ضرورت تولید ادبیات نظری در بخش تعاون اشاره و تصریح کرد: ارتقای جایگاه تعاون در کشور و معرفی آن به جامعه جز با شناسایی الگوهای موفق دراین بخش امکان پذیر نیست که در این راستا برگزاری جشنواره تعاونی های برتر یکی از گامهای موثر در این خصوص است.

ربیعی همچنین به اهمیت خصوصی سازی و نقش تعاون در آن پرداخت و افزود: تعاون بخشی است که مردم را به شکل عظیم درگیر بحث خصوصی سازی می کند بدون آنکه موجب ایجاد فاصله طبقاتی شود چرا که فرهنگ بومی و دینی ما نیز نزدیک است.

وی در ادامه به مشکلات موجود در بخش تعاون کشور اشاره و اظهار داشت:آموزش و توانمندسازی مدیران وارکان تعاونی، کمبود سرمایه و عدم نظارت کافی بر تعاونی ها به منظور هدایت سرمایه از جمله مشکلات موجود بر سر راه تعاونی هاست که باید برای آن راه حل هایی اندیشیده شود.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد به منظور ایجاد اشتغال در بخش تعاون نیازمند شناسایی فرصتهای موجود و توانمند سازی تشکل های بالا دستی این بخش هستیم که این امر نیز جر با جلب همکاری سایر دستگاهها و وزارتخانه ها امکان پذیر نیست ./
برچسب ها: طبقاتی ، تعاون ، اشتغال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.