سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش قیمت نرم افزارهای ایرانی در سال 92

طبق برنامه پنجم توسعه باید در جهت گسترش استفاده از نرم افزارهای داخلی گام برداریم اما تمامی شرکتهای تولید کننده نرم افزاردر سالجاری افزایش قابل توجهی در عرضه محصولات نرم افزاری خود داشتند.

به گزارش خبرنگار اورژانس itباشگاه خبرنگاران هنگامی که یک نسخه از نرم افزار وارد بازار می شود کاربر پس از خرید و استفاده برای بروز کردن نسخه بعدی آن نباید هزینه ای پرداخت کند اما آنچه اکنون در صنعت نرم افزاری داخلی دیده می شود عکس این امر بوده و کاربران علاوه بر پرداخت هزینه های بالا برای خرید نرم افزارهای داخلی برای آپدیت آنها نیز باید هزینه کنند.

محسنی فعال بازار کامپیوتر در این باره می گوید: قیمت نرم افزارهای داخلی مانند میرعماد و پروین به نسبت سال گذشته افزایش چشمگیری داشته و کاربر برای دریافت نسخه های بعدی نرم افزار مورد نیاز خود باید مبالغی هزینه کند در حالی که وقتی یک نرم افزار خارجی خریداری میشود شرکت تولید کننده آن نسخه های بعدی را بطور رایگان در اختیار مخاطبانش قرار میدهد.

وی افزود:افزایش قیمت نرم افزارهای بومی نه تنها کاربران را به استقاده از نرم افزارهای خارجی که پشتیبانی نسخه های بعدی را بطور رایگان به همراه دارند راغب میکند بلکه موجب می شود شرکتهای داخلی با استقبال عملی از سوی مخاطبان برای استفاده از نرم افزار تولیدی داخلی  و ارائه نسخه های جدیدتر بهره مند نشوند.


وی بیان داشت:اگر این افزایش قیمت ها به دلیل استفاده از کدهای خارجی درنرم افزار تولیدی است پس چرا نام بومی برآن گذاشته می شود و اگر کدنویسی ها داخلی است چرا تا این اندازه با افزایش قیمت نرم افزارهای داخلی مواجه هستیم./ع2
برچسب ها: نرم افزار ، رایگان ، محصول
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.