سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

توليد پلتفرم جديد كمباين غلات در استان فارس

جهاد کشاورزی فارس پلتفرم جديد كمباين غلات تولید کرد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، رئيس اداره فناوري مكانيزه سازمان جهاد كشاورزي فارس گفت: استان فارس داراي ناوگاني با سه هزار دستگاه كمباين برداشت غلات است كه ضمن خدمت رساني به 23 استان كشور توانسته برای 10 هزار راننده حرفه اي در استان شغل ايجاد کند.

علي جمشيدي با بيان اينكه كمباين هاي غلات در حال مستهلك شدن هستند، افزود: عمر مفيد اين كمباين ها 13 سال در نظر گرفته شده كه عمر مفيد هد برداشت غلات اين كمباين ها نصف عمر مفيد كمباين است.

وی ادامه داد: قسمت پلتفرم يا هد برداشت يكي از بخش هاي مهم، پر استهلاك و پرضايعات كمباين است كه در ميزان تلفات برداشت غلات نقش مهمي دارد.

جمشيدي گفت: علاوه بر فرسودگي و استهلاك پلاتفرم كه ناگزير به تعويض آن هستیم، مشكلات زيادي در طراحي پلاتفرمهاي موجود وجود داشت كه نياز به طراحي پلاتفرم جديد را بيش از پيش الزامي مي كرد.

اين مسئول بیان کرد: اداره امور فناوري هاي مكانيزه كشاورزي استان فارس با همكاري شركت ليزر برش در استان، پلتفرمهاي موجود كه براي مزارع كشورهاي اروپايي طراحي شده را با توجه به اقليم و شرايط مزارع كشور بومي سازي و از پلتفرم هايي كه بهترين عملكرد ممكن را داشته الگوبرداري کردهو اين پلاتفرم ساخته شد كه شاخص ترين مزيت آن با توجه به امكانات لحاظ شده سرعت عمل بالا و قابليت برداشت در مزارع ورس شده، ديم و محصولا ت با عملكرد بالا را محسوب می شود.

جمشيدي افزود: در برنامه طرح جايگزيني كمباين هاي فرسوده استان فارس در نظر است در صورت تخصيص اعتبار، سالانه 300 دستگاه پلاتفرم جديد جايگزين شود كه در صورت ساخت و جايگزيني اين نوع پلاتفرم سالانه به صورت چشمگيري از ريزش و تلفات محصولات زراعي جلوگيري خواهد شد./س

برچسب ها: تولید ، کمباین ، فارس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.