سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاوه:

عدم حضور ملی پوشان در لیگ، یعنی نابودی کشتی/قوانین بدون کارشناسی تدوین می شود

سرمربی تیم کشتی آزاد ثامن الحجج (ع) سبزوار اعتقاد دارد لیگی که در آن ملی پوشان حضور نداشته باشند از هر نظر کیفیت لازم را نخواهد داشت و این امر در نهایت به نابودی کشتی منجر خواهد شد.

محسن کاوه در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران ضمن بیان این مطلب افزود: در حالی سازمان لیگ اعلام کرده که مسابقات لیگ برتر کشتی آزاد از اواخر مهر ماه آغاز می شود که با توجه شرایطی که وجود دارد بعید می دانم این رقابتها به موقع شروع شود و همچون سال های گذشته باتاخیر برگزار خواهد شد.

سرمربي تيم کشتي آزاد ثامن الحجج (ع) سبزوار ادامه داد: تیم ثامن الحجج(ع) 2 سال متوالی قهرمان لیگ شده اما برای تدوین آئین نامه لیگ نه تنها از ما دعوت نشد بلکه حتی یک تماس هم نگرفتند و واقعاً این موضوع بی احترامی به تیمی است که به بهترین شکل در لیگ تیم داری می کند.ضمن آنکه خود من چندین بار به سازمان لیگ رفتم که با سرپرست این کمیته صحبت کنم که وی در محل کارش حضور نداشته و واقعاً نمی دانم باید در این باره با چه کسی صحبت کنیم.

کاوه در ادامه با اشاره با قانون غیر کارشناسی عدم حضور ملی پوشان در لیگ تصریح کرد: من نمی دانم این قانون به چه منظور اجرا خواهد شد و چه تأتیراتی در جهت بازدهی مفید لیگ برتر خواهد داشت و یا اصلاً چه کسی و یا کسانی ایده آن را مطرح کردند اما چیزی که مشخص است جزء نابودی کشتی هیچ سود دیگری نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: اگر ملی پوشان در لیگ حضور نداشته باشند از هر نظر کیفیت مسابقات پائین خواهد آمد یعنی تماشاگر از مسابقات کمتر استقبال می کند، رسانه های مختلف اخبار قابل توجهی را منعکس نخواهند کرد، سایر کشتی گیران انگیزه لازم را برای درخشش نخواهد داشت ودر نتیجه اسپانسرها هم دیگر تمایلی برای تیم داری از خود نشان نمی دهند و آیا این عوامل باعث از بین رفتن کشتی نخواهد شد.

کاوه با بیان این که اگر قرار است ملی پوشان نباشند اصلاً لیگ برگزار نشود بهتر است عنوان کرد: مسئولان فنی تیم ملی مدعی هستند به فکر پشتوانه سازی و آینده کشتی هستند اما شما در نظر بگیرید کشتی گیری جوانی که قرار است در لیگ مسابقه دهد وقتی حریف وی هم مثل خودش باشد انگیزه ای ندارد اما در مقابل اگر با یکی از ملی پوشان دیدار داشته باشد برای آنکه خودش را نشان دهد با همه توان روی تشک حاضر می شود وهمین امر باعث استعدایابی و تضمین آینده ورزش اول کشور خواهد بود.

وی اضافه کرد: به طور مثال مهدی تقوی اگر همین آمادگی نسبی را هم دارد به دلیل حضور در لیگ سال گذشته است، وی برای آنکه بتواند در لیگ، مقابل حریفانش نتیجه لازم را کسب کند چندین ماه تمرین مستمر و منظم داشت و گرنه که الان نمی توانست حتی کوچکترین کمکی هم به تیم ملی داشته باشد.

مربی سابق تیم ملی درادامه به اعزام بیش از 90 نفر به مسابقات جهانی اشاره کرد و گفت: فدراسیون می گوید پول نداریم و به همین دلیل امکانات لازم در اردوهای تیم ملی نیست از طرفی هم حضور در تورنمت های تدارکاتی برای تیم های پایه لغو شد اما چه طور می تواند هزینه این همه نفر را که معلوم نیست با چه هدفی راهی محل مسابقات جهانی می شوند را تامین کند واقعاً جای تعجب دارد؟

وی افزود: تازه با این اوضاع نامناسب مالی فدراسیون طبق گفته مسئولین فنی تیم ملی قرار است مبلغی هم برای ملی پوشانی که در لیگ حضور ندارند در نظر گرفته شود واز طرفی هزینه اردوهای زمستانی تیم ملی هم خود بحث بر انگیز است؟

کاوه در ادامه عنوان کرد: مطمئن باشید بعد از مسابقات جهانی تغییر اوزان صورت خواهد گرفت در نتیجه تیم ها برای جذب کشتی گیر در لیگ دچار مشکلاتی خواهند شد پس نمی توانیم لیگ را در زمانی که سازمان لیگ اعلام کرده برگزار کنیم و این همه یکی دیگر از معضلاتی است که چاره ای برای آن اندیشیده نشده است.

وی در پايان خاطرنشان کرد: با توجه به تائید اساس نامه کمیته ملی المپیک از سوی ioc به طور حتم مجمع انتخابات ریاست فدراسیون کشتی به زودی برگزار خواهد شد در نتیجه باید ببینیم رئیس جدید با این نظریه ها موافق است و یا اصلاً مسئولان فنی تیم ملی به کار خودشان ادامه خواهند داد که یک چنین ایده های غیر کارشناسی را مطرح می کنند؟!/مح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.