سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

6 هزار کتاب از شاگردان امام صادق(ع) به یادگار مانده است

شاگردان مکتب امام صادق(ع) زمینه های علمی فراوانی را فراهم و 6 هزار کتاب از آنان به یادگار مانده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام والمسلمین فاضل کدکنی در مراسم بزرگداشت سالروز حمله به مدرسه فیضیه و شهادت جمعی از علما و روحانیون با اشاره به شهادت رئیس مذهب جعفری حضرت امام جعفر صادق(ع)، اظهار داشت: آن حضرت با استفاده از فرصت تغییر حکومت امویان به عباسیان، دانشگاه جامعی را تاسیس نمودند و خود به عنوان مدرس به تربیت شاگردان در علوم مختلف پرداختند.

وی با بیان این که بیش از 4 هزار شاگرد توسط امام صادق(ع) تربیت و تعلیم شدند، تصریح کرد: تربیت این شاگردان موجب انتشار معارف حقیقی اسلام در بلاد مختلف شد.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه 4 هزار شاگرد مکتب جعفری به طور مستقیم از انفاس قدسیه حضرت صادق(ع) در تمام رشته ها بهره بردند، خاطرنشان کرد: شاگردان فقه جعفری افراد ساده و معمولی نبودند و حاصل تلاش 400 نفر از این شاگردان، تحویل اصول اربعمائه به شیعه است.حجت الاسلام والمسلمین کدکنی با تاکید بر این که شاگردان مکتب امام صادق(ع) زمینه های علمی فراوانی را فراهم کردند، تصریح کرد: 6 هزار کتاب از شاگردان رئیس فقه جعفری به یادگار مانده است.

حجت الاسلام والمسلمین کدکنی با بیان این از مهم ترین ویژگی های ششمین امام شیعیان می توان به اهمیت بسیار به تربیت شاگرد در رشته های تخصصی اشاره کرد و گفت: حضرت صادق(ع) در مباحثی نظیر اصول، فقه، منطق، فلسفه، تفسیر و اعتقادات متخصص تربیت کرده بودند.

استاد حوزه با تاکید بر این که حمله به مدرسه فیضیه موجب آغاز نهضت انقلاب اسلامی به رهبری خمینی کبیر شد، ابراز داشت: این حادثه در آینده زمینه ساز قیام 15 خرداد 1342 و در ادامه با دلاوری ها و خون های ریخته شده شهدای انقلاب باعث پیروزی اسلام ناب شد./س

برچسب ها: قم ، کتب ، یادگار ، شاگرد ، امام ، صادق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.