سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست وزارت آموزش و پروش:

با نظر رئیس جمهور در وزارت آموزش و پرورش ماندگارم / کسری بودجه در آموزش و پرورش میراث دولت قبلی است

علی اصغر فانی سرپرست وزارت آموزش و پروش گفت: طی صحبتهای صورت گرفته با رئیس جمهور احتمالا ادامه خدمتم در آموزش وپرورش باشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران علی اصغر فانی سرپرست وزارت آموزش و پروش در نخستین نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص انتقاد وارده به سند تحول بنیادین گفت: آنچه مسلم است انتقاد ها به سند تحول بنیادین نبوده بلکه به اجرای این سند است چرا که هر برنامه ای در آموزش و پرورش نیازمند پیش نیازی است و تامین معلم، محتوای کتاب ها و فضای آموزشی از جمله نیازهاست. همین امسال اصلاحاتی بر روی کتاب ها صورت گرفته اما در خصوص نیروی انسانی نیازمند کار هستیم.
وی در خصوص ادامه فعالیت خود در آموزش و پرورش افزود: ادامه خدمت من در آموزش و پرورش تابع نظر رئیس جمهور هستم و مقرر است در این وزارت خانه بمانم .
سرپرست وزارت آموزش و پرورش مهم ترین اولویت آموزش و پرورش را نیروی انسانی دانست و گفت: این معلم است که شخصیت دانش آموز را شکل می دهد.
با ورود آن به آموزش و پرورش در رابطه با معلم ، اقتصاد، امور رفاهی فرهنگیان، مشاوری منصوب کردند که صندوق ذخیره فرهنگیان،مراکز خانه معلم و فعال کردن فروشگاه فرهنگیان از جمله فعالیت هایی است که باید پیگیری کند.

علی اصغر فانی ادامه داد: تامین نیروی انسانی در آموزش و پرورش از طریق مراکز تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان است که این دانشگاه نیز نیازمند سامان دهی است .

همچنین در بحث نیروی انسانی ، موقعیت جغرافیایی، بومی بودن، رشته، و تعیین جنسیت  اهمیت فراوانی دارد.

وی در خصوص اردوهای راهیان نور گفت: برنامه  ما ایمن سازی اردوهای راهیان نور و یکی از مصوبات ما در اولین روز شورای معاونین ایمن سازی فعالیتهای آموزش و پرورش بوده است.

وی در خصوص کسری بودجه در سال تحصیلی جدید گفت: کسری بودجه آموزش و پرورش از میراث دولت قبلی است و ما به دنبال ترمیم بودجه پیشنهادی هستیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: نظام  6 -3-3 سند تحول نیست بلکه یکی از بحث های سند تحول است ما به جای اینکه به محتوی سند بپردازیم به اجرای 6-3-3 می پردازیم.  به دنبال این هستیم تا اخبار شش سه سه را با محتویات مترقی سند تحول تکمیل کنیم.

وی در خصوص نظام رتبه بندی معلمان هم اظهار داشت: ما نیاز به رتبه بندی هستیم تا معلمان بر حسب رتبه حقوق و مزایای متفاوت دریافت کنند. اما نظام رتبه بندی را نمی شود به سرعت اجرا کرد چرا که نظام رتبه بندی لازمه اش ارزیابی عملکرد معلمان است و کار اصلی قبل از اجرایی شدن نظام تبیین آئین نامه های رتبه بندی معلمان است. نظام ارزیابی حرفه ای معلمان در برخی از کشورها در حال انجام است و ما به دنبال این نظام هستیم تا معلمین بر مبنای آن رتبه بندی شوند.

فانی در خصوص کسری بودجه در آموزش و پرورش گفت: گزارشها از کسری بودجه در آموزش و پرورش متفاوت است چرا که برخی از بدهي ها اعلام شده اما ما از طریق سازمان مدیریت پیگیر کسری ها هستیم.

سرپرست آموزش و پرورش در خصوص تنوع مدارس اظهار داشت : تنوع مدارس با دو خواستگاه محتوایی و اعتباری شکل گرفت  که در مدارس هیئت امنایی هدف کمک گرفتن از مردم بود و در مدارس نمونه دولتی و تیز هوشان خواستگاه محتوایی در نظر بود.

وی همچنین در خصوص ارزشیابی های توصیفی در دوران ابتدایی ادامه داد: این ارزشیابی ها در این دوران مفید است چرا که دانش آموزانی که در ابتدایی مردود می شوند ترک تحصیل می کنند. دولت تدبیر و امید علی رغم همه مشکلات مالی 50 میلیارد تومان پول به عنوان سرانه در اختیار مدارس قرار داده که این مقدار تا آخر شهریور در اختیار مدارس قرار می گیرد.
وی ادامه داد: در آغاز سال تحصیل هیچ تغییری در آموزش و پرورش رخ نخواهد داد گرچه با ارزشیابی ها احساس می کنیم نیازمند تغییر هستیم اما قطعا این تغییرات بعد از شروع سال تحصیلی خواهد بود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش همچنین ادامه داد: در بحث 3-3-3-3 بحث فضای آموزشی بر مضرب 5 کلاس طراحی شده که این خود مشکلاتی را به وجود آورده است اما باید امسال در طول سال تحصیلی مطالعاتی را برای از بین رفتن این مشکلات داشته باشیم.

وی ادامه داد: هم اکنون شاهد مدارس غیر دولتی بسیاری هستیم که صندلی خالی دارند و بر اساس گزارشات 500 هزار صندلی خالی در مدارس غیر دولتی وجود دارد بر همین مبنا اینطور نباید باشد که همه هزینه ها را مردم بدهند یا صد در صد هزینه ها را دولت بدهد.

وی در خصوص هوشمند سازی مدارس نیز اظهار داشت: ما با شدت با هوشمند سازی موافقیم اما پیش نیاز آن آموزش معلمان و ایجاد مهارت در معلمین است. توصیه ما اینست که به جای مدرسه هوشمند یک کلاس هوشمند داشته باشیم تا در درسی که نیاز است از آن استفاده کنیم وبا توسعه مهارت در بین معلمین سخت افزار لازم را ایجاد کنیم.

وی گفت: پیش دبستانی از بخش های مهمی که می تواند به ویژه در مناطق محروم افت تحصیلی را کاهش دهد و لازمه آن تامین منابع مالی است.

فانی ادامه داد:اولیا اگر کمک نکنند کار مدرسه مختل می شود مردم باید کمک کنند تا ما از لحاظ بودجه خود را بازسازی کنیم چرا که پولی که به مدرسه داده میشود کفایت نمی کند. /
برچسب ها: توسعه ، مناطق ، بازسازی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.