سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روشنايي 70 ميليون لامپ با انرژي برق سد گتوند

انرژی سالیانه برق تولیدی نیروگاه گتوند علیا می‌تواند 70 میلیون لامپ کم مصرف را روشن کند، در حال حاضر دو میلیون و 200 هزار مگاوات ساعت برق در نیروگاه برقابی گتوند علیا توليد مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران غلامحسین سمندگانی، مدیر امور مهندسی برق و مکانیک طرح گتوندعلیا با اعلام این خبر گفت: نیروگاه گتوند علیا از ابتدای راه‌اندازی در سال 1391 تاکنون، توانسته است بیش از دو میلیون و 200 هزار مگاوات ساعت برق تولید کند.

وی افزود: چهار واحد نیروگاهی گتوند علیا با تولید یک میلیون و 900 هزار مگاوات ساعت برق، از ابتدای راه اندازی این نیروگاه تاکنون، درآمدی معادل هشتصد میلیون ریال داشته است.

سمندگانی در ادامه گفت: این نیروگاه که مراحل نصب تجهیزات آن از سال 86 آغاز شده بود، در مقایسه با سایر نیروگاه‌های تولید انرژی کل کشور، بیشترین میزان تولید برق پاک را دارد و یک نیروگاه دوستدار محیط زیست و برخوردار از منابع نامحدود محسوب می‌شود.

وی افزود: همچنین این نیروگاه می‌تواند با برطرف ساختن محدودیت تولید نیروگاه‌های بالادست در زمان نیاز شبکه سراسری، امنیت شبکه برق کشور را تضمین کرده و در کنترل پایداری شبکه سراسری نقش موثری ایفا کند.

گفتني است اولین واحد نیروگاه گتوند در روز شانزدهم اردیبهشت ماه 1391 و آخرین واحد آن نیز در بهمن ماه همان سال راه اندازی شده و به شبکه برق سراسری پیوست.

این نیروگاه از لحاظ تولید برق سالیانه، با توانایی تولید چهار هزار و 500 گیگاوات ساعت، در ردیفی بالاتر از نیروگاه برق آبی سه هزار و 700 گیگاوات ساعتی مسجد سلیمان و نیروگاه برق آبی دوهزار و 700 گیگاوات ساعتی دز قرار دارد.
انتهاي پيام/
برچسب ها: اقتصاد ، بازار ، نیرو ، سد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.