سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تهيه 28 طرح توسعه و عمران شهري در آذربايجان غربي

تهيه و تنطيم 16طرح تفصيلي و 12 طرح جامع شهري در شهرهاي مختلف آذربايجان غربي با هدف احيا و توسعه عمران شهري در دست اقدام است.

 به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان آذربايجان غربي، مديركل راه و شهرسازي استان اظهار كرد: مطالعات 16 طرح تفصيلي شهرهاي آذربايجان غربي رو به پايان است و در چهار سال گذشته 8 طرح تفصيلي مناطق شهري استان تهيه شده است.

خليل محبت خواه، در خصوص هدف از اجراي طرح هاي تفصيلي تصريح كرد: در طرحهاي تفصيلي بر اساس معيارها و ضوابط، نحوه استفاده از زمين‌هاي شهري، توسعه شبكه عبور و مرور، ميزان تراكم جمعيت و تراكم ساختماني و ديگر اولويتهاي بهسازي و توسعه شهري تهيه و تنظيم مي شود.

قائم مقام وزير در استان از تهيه 12 طرح جامع شهري در استان خبر داد و گفت: طرح جامع شهري با بهره گيري از تحولات اجتماعي ، اقتصادي به بهبود كالبد شهر و رفاه اجتماعي مردم مي پردازد.

وي با بيان اينكه در طرح جامع شهري، سياست هاي كلي توسعه شهر به مدت ده سال تعيين مي شود، افزود: اين طرح، وسيله اي براي تسهيل در امر تصميم گيري و سياست گذاري است كه علاوه بر محدوده تعريف شده، منطقه را نيز در برمي گيرد.

محبت خواه به تهيه سه طرح ناحيه اي در شهرستان هاي مهاباد، مياندوآب و نقده اشاره كرد و گفت: در همين راستا پنج طرح موضوعي در مناطق كمتر توسعه يافته استان تهيه شده است.

شايان ذكر است طرح هاي جامع و تفصيلي مناطق شهري پس از تهيه و تنطيم در جلسات كارگروه تخصصي امور زيربنايي و شهرسازي استان مورد بررسي و نقد قرار مي گيرد.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.