سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایلام/

ترویج صنایع دستی از مبانی توسعه اقتصادی خانوارها در استان است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: صنایع دستی از منابع درآمدی خانوارهای کم بضاعت و از مبانی توسعه اقتصادی خانوارهای استان است که این مهم نیاز به توجه جدی دارد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، "یونس احمدی” در جلسه هماهنگی دستگاه‌های میراث فرهنگی و کمیته امداد امام خمینی(ره)، جهت توسعه صنایع دستی در بین خانوارهای سطح استان اظهارکرد: کمیته امداد امام خمینی(ره)، پشتوانه بسیار خوبی برای حمایت از خانوارهای کم بضاعت و توسعه صنایع دستی در بین آنان است.

وی با بیان اینکه بهره‌گیری از پتانسیل بخش آموزش در این دو نهاد در ترویج و توسعه صنایع دستی در استان به عنوان یکی از مشاغل خانگی و توسعه اشتغال‌زایی بسیار مهم است افزود: این مهم باید در اولویت کاری دو دستگاه میراث فرهنگی و کمیته امداد قرار بگیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تصریح کرد: باید در توسعه صنایع دستی به آموزش به صورت ویژه توجه شود تا شاهد ایجاد اشتغال پایدار در این زمینه باشیم.

احمدی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه تولید داخلی خاطرنشان کرد: این مهم در سایه حمایت جدی از تولید کنندگان داخلی و همکاری دستگاه‌ها محقق خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ادامه داد: ایلام یکی از مناطق استراتژیک در بخش تولید صنایع دستی است که پنج مورد طرح اصالت نیز در این استان در بخش‌های صنایع دستی در استان وجود دارد.
منبع: ایسنا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.