سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حسن موسویان در مصاحبه با نیویورک تایمز ؛

حمله نظامی به سوریه تلاش ها برای تعامل آمریکا با ایران را نقش بر آب می کند

حسین موسویان، مذاکره کننده ارشد سابق هسته ای ایران به نیویورک تایمز می‌گوید: حمله نظامی به سوریه می تواند گمانه زنی ها و پیش بینی ها درباره بهبود روابط ایران و آمریکا را نقش بر آب کند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، در مصاحبه نیویورک تایمز آمده است : هفته گذشته 2 رویداد دیپلماتیک در تهران گمانه زنی‌ها درباره از سرگیری مذاکرات بین آمریکا  و ایران را دوباره به محافل رسانه‌ای آورد. حضور جفری فلتمن، معاون سیاسی دبیر کل سازمان ملل و از دیپلمات های ارشد دولت نخست اوباما که با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران  درباره  واکنش‌های احتمالی ایران در صورت حمله آمریکا به سوریه گفتگو کردند. همزمان سلطان قابوس، پادشاه عمان ، در تهران به سر می برد و با مقامات عالی رتبه، از جمله رهبر ایران دیدار داشت.
نیویورک تایمز افزود: هرچند جان‌کری، وزیر خارجه آمریکا در حال کسب حمایت برای جنگ در سوریه است، همتای ایرانی وی دکتر ظریف، در ردای یک میانه رو به دنبال حل و فصل سیاسی مسئله است.
از سوی دیگر، موضوع کاربرد سلاح شیمیایی در سوریه، که ایران خود در جنگ 8 ساله قربانی این تسلیحات شد، مسئله بسیار حساسی است. 

برچسب ها: بین الملل ، ایران ، هسته ای
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.