سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيرجند/

آبگرم های معدنی خراسان جنوبی پذیرای 226 هزار گردشگر

از آغاز دور دوم سفرهای تابستانی در خراسان جنوبی 226 هزار و 94 نفر از آبگرم های معدنی این استان بازدید کردند.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ در خراسان جنوبی 4 مجتمع آبگرم معدنی به نامهای آبگرم لوت ، آبگرم فردوس ، آب ترش سربیشه و آبگرم مرتضی علی (ع) طبس وجود دارد .

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت : از آغاز دور دوم سفرهای تابستانی تا کنون آبگرم مرتضی علی (ع) طبس با 142 هزار و 570 نفر بیشترین تعداد بازدید کننده را داشته است.

چشمه آبگرم مرتضي علي (ع) از جاذبه هاي گردشگري طبيعي شهرستان طبس است که اين چشمه در مسير گردشگري روستای خرو و در فاصله 27 کيلومتری طبس واقع شده است کهپس از گذر از شهر طبس براي رسيدن به اين چشمه باید حدود 5 کيلومتر مسير را پياده طي کرد که عمده آن يک مسير آبي است.

وجود اين چشمه جوشان با 2 نوع شاخه آب گرم و سرد در کنار هم که اختلاف دمای آن به 10 درجه هم می رسد، در دل کوير ايران ، جاذبه گردشگري بسيار زيبا و شگفت انگيزي ايجاد کرده است.

رضایی افزود : آب گرم معدنی فردوس نیز با قدمتی 200 ساله یکی از آب ‌گرم های معدنی برتر کشور با خواص درمانی اعجاب انگیز است که در فاصله حدود 20 کیلومتری شمال شهر فردوس واقع شده و از آغاز دور دوم سفرهای تابستانی تا کنون 83 هزار نفر از آن بازدید کردند.

این آب ‌گرم طبیعی به دلیل داشتن خواص درمانی، هر ساله پذیرای شمار زیادی از گردشگران داخلی و خارجی است.

پس از زمین ‌لرزه سال 1347، آب این چشمه آب‌ گرم کاملاً خشکید، اما پس از 2 سال خود به خود شروع به جوشیدن کرد و مجدد جاری شد.

وی گفت : آبترش سربیشه نیز در فاصله 70 کیلومتری شرق مرکز استان خراسان جنوبی و در فاصله 20کیلومتری شمال سربیشه و در کنار روستای آبترش بخش مرکزی واقع شده است که در مدت یاد شده 480 نفر از آن بازدید کردند.

آب این چشمه از شکاف سنگ های آندزیت بازالت از دل زمین خارج می شود که بالا بودن مقدار گاز co2و سیلیس نشان دهنده منشاء عمیق آب است.

آب چشمه مزه ای ترش و مطبوع دارد که برای رفع امراض گوارشی و پوستی مؤثر است .

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی افزود : آب گرم معدنی لوت هم چشمه دیگری است که در 75 کیلومتری خوسف قرار دارد و گرچه هر ساله تعدادی گردشگر و مسافر را به خود جذب می‌کند اما به نظر می‌رسد این جاذبه یکی از ناشناخته‌های خراسان جنوبی است.

رضایی گفت : از آغاز دور دوم سفرهای تابستانی تا کنون 44 نفر از آبگرم لوت بازدید کردند./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.