سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صنعتي سازي عاملي موثر در افزايش عمر بنا

نبود زيرساخت مناسب روند صنعتي سازي در کشور را به کندي پيش مي‌برد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران صنعتي سازي ساختمان موجب استحکام بيشتر ساختمان ها، افزايش عمر بنا، کاهش هزينه نگهداري بنا بعد از ساخت و کاهش زمان ساخت مي شود و با اين حال برخي از سرمايه گذاران مسکن هنوز برج هاي خود را به شيوه سنتي بنا مي‌کنند.

احمدرضا سرحدي کارشناس مسکن در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: صنعتي سازي ساختمان موجب توليد بيشتر ساختمان در يک بازه زماني کوتاه مي شود.

وي گفت: اجراي صحيح صنعتي سازي موجب مقاومت بيشتر و استحکام بالاتر بنا و نيز کاهش مصرف انرژي در زمان ساخت خواهد شد.

سرحدي تصريح کرد: آنچه که تاکنون در کشور انجام شده يک صنعتي سازي نيمه کاره بوده چرا که زيرساخت مناسب براي‌ آن هنوز فراهم نيست و با ايجاد کارخانه هاي توليد قطعات و به روز کردن تکنولوژي و نيز آشنايي سازمان هاي نظام مهندسي و کارگرهاي فني و معمارها با اين پديده شاهد رونق در اين بخش خواهيم بود.

ارزان بودن انرژي دليل ساخت مسکن به شيوه سنتي

در ادامه مهدي وجودي کارشناس مقاوم سازي مسکن گفت: درصد بالايي از ساخت و سازهاي خردو کلان در کشور به شيوه سنتي است و برج ها که نماد ساخت و ساز هستند همچنان با تکنولوژي روستايي ساخته مي شود.

وي افزود: در سال هاي اخير ارزان بودن انرژي و ارزان بودن دستمزد تفاوتي براي سازنده در ساخت و ساز سنتي و صنعتي ايجاد نمي کرد و اما هم اکنون با افزايش هزينه هاي مربوط به انرژي سرمايه گذاران ساختماني ناچار به استفاده از روش هاي نوين هستند که موجب کاهش هزينه مي شود.

وجودي تصريح کرد: براي گسترش صنعتي سازي بهترين راه شروع از انبوه سازي ها است چرا که در اين صورت شاهد کاهش هزينه ها و افزايش قابليت اطمينان سازه ها هستيم.

فرهنگسازي عامل گسترش صنعتي سازي است
باقر ميلاني عضو انجمن مفاخر معماري ايران با اشاره به اينکه اکثر ساختمان هاي که به شيوه صنعتي ساخته شده اند بسيار کم هستند گفت: يکي از بهترين مدل هاي صنعتي سازي در تهران شهرک اکباتان است که همچنان داراي اثرات مثبت در مسکن است.

وي افزود: با توجه به اينکه در بعضي از کشورها مانند ترکيه صنعتي سازي بالاي 40 تا 50 درصد است، در کشور ما هنوز با استقبال کافي مواجه نشده است.

ميلاني خاطرنشان کرد: فرهنگسازي مناسب و وضع قوانيني که انبوه سازان را مجبور به رعايت صنعتي سازي کند دو راهکار مناسب براي گسترش آن در ساخت و ساز است.
انتهاي پيام/
برچسب ها: عمر ، صنعتی ، بنا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.