سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خراسان شمالی/

بیش از 41 هزار واحد مسکن روستایی در خراسان شمالی نیازمند مقاوم سازی است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: 41 هزار و 500واحد مسکن روستایی در استان نیازمند مقاوم سازی است.





علی محمدی در گفت و گو با گروه استانها باشگاه خبرنگاران منطقه خراسان شمالی اظهار کرد: تاکنون 34 هزار واحد مسکن روستایی در استان مقاوم سازی شده است و در حال حاضر بیش از 41 واحد مسکن روستایی نیز باید مقاوم سازی شود.

وی ادامه داد: طی سال جاری سهیمه استان مقاوم سازی پنج هزار واحد مسکن روستایی است که تاکنون 790 واحد در مرحله عقد قرار داد هستند.

محمدی با ذکر این که تاکنون 34 هزار واحد مسکونی در استان مقاوم سازی شده است، عنوان کرد: 60 درصد واحد‌های مسکن روستایی از تسهیلات برخوردار شده‌اند.

وی با اشاره به اجرای طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی همزمان با سراسر کشور در استان خاطرنشان کرد: این طرح از 20مهرماه سال جاری آغاز و تا 25 آبان ماه امسال ادامه دارد.

محمدی با بیان این که این طرح آمارگیری مسکن روستایی در 216 روستای خراسان شمالی اجرا می‌شود، یادآور شد: طی اجرای طرح آمارگیری مسکن روستایی سه هزار و 720 واحد مسکونی به عنوان نمونه در استان بررسی می‌شوند.

محمدی ادامه داد: تفکیک ویژگی‌های آماری واحدهای مسکونی روستایی بر حسب فضاهای زیستی و معیشتی، تعیین ویژگی‌های فنی و تخصصی واحدهای مسکونی روستایی، تعیین ویژگی‌های اجتماعی، اقتصادی و کالبدی روستا، توسعه سیستم جامع اطلاعات مسکن روستایی،شناخت ویژگی‌های واحدهای مسکونی روستایی از اهداف اجرای این طرح است.

وی خاطر نشان کرد: مقرر است بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور طی مهر ماه امسال این طرح را در هشت هزار و 445 روستا و 211 هزار و 684 واحد مسکونی اجرا کند.

محمدی یادآور شد: طی اجرای این طرح اطلاعاتی از قبیل بافت مسکونی روستا‌، وضعیت معیشتی و بهداشتی اهالی، تعداد طبقات، نحوه تأمین سرمایش و گرمایش‌، مساحت زمین و ویژگی‌های فنی و تخصصی واحدهای مسکونی روستایی جمع آوری می‌شود. /ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.