سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان/

همایش طبقه بندی بین المللی معلولیت در زاهدان به کار خود پایان داد

همایش آموزشی طبقه بندی بین المللی عملکرد، ناتوانی و سلامت معلولیت در زاهدان پس از دو روز بحث و تبادل نظر کارشناسان این حوزه به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، در این همایش که با هدف بررسی و میزان شدت معلولیت ها با حضور 120 نفر از اعضای کمیسیون پزشکی و فعالان رشته‌های توانبخشی و کار درمانی از روز شنبه در زاهدان آغاز به کار کرد روز یکشنبه با تشریح دستورالعمل جهانی کمیسیون پزشکی به کار خود پایان داد.

مدیر کل دفتر توانمند سازی معلولان سازمان بهزیستی کشور در حاشیه این مراسم گفت: با بازنگری های صورت گرفته در دستورالعمل های قدیمی این نتیجه حاصل شد تا به منظور استاندار سازی و تعیین میزان معلولیت ها ازیک چارچوب جهانی که سازمان جهانی بهداشت تعریف کرده است پیروی شود.

کیوان دواتگران اظهار داشت: در این راستا سازمان بهزیستی با هدف مشخص ساختن نوع ارائه خدمات و بر اساس مدل علمی و استاندارد بر روی موضوع تشخیص معلولیت ها و تعیین شدت آموزش این بسته را در سراسر کشور آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه بر اساس ماده یک قانون جامع حمایت از حقوق معلولان وظیفه تشخیص و تعیین شدت معلولیت برعهده سازمان بهزیستی است گفت: در همین رابطه نسبت به آموزش مسئولان بخش های مختلف بهزیستی در سال گذشته در تهران اقدام شد که بر اساس نیاز آموزش به اعضای کمیسیون ها در داخل استان ها نیز در دستور کار قرار گرفت.

دواتگران با اشاره به اینکه این همایش سومین همایش آموزشی است که در کشور برگزار می شود اضافه کرد: محصول تدریس همایش آموزشی طبقه بندی بین المللی عملکرد، ناتوانی و سلامت معلولیت تهیه یک چهارچوب بومی و هنجار در کشور است که می‎ تواند ابعاد مختلف آسیب های جسمانی و روانی را بررسی کند.

وی اظهار داشت: این بسته در کل کشور آماده ارائه و قابل اجرا است و فقط نیاز به آموزش نیروهای انسانی دارد./س

برچسب ها: همایش ، معلولیت ، زاهدان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.