سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین/

دبیرخانه دائمی مجمع جهانی شهر اسلامی در قزوین مستقر شد

رئیس مرکز منطقه ای بخش بی ال پی برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد گفت: دبیرخانه دائمی مجمع جهانی شهر اسلامی برای دو سال در قزوین مستقر می شود.




به گزارش گروه استانها باشگاه خبرنگاران نخستین اجلاس جهانی شهر اسلامی با تدوین منشور پایانی در 12 بند و اهداء پرچم ویژه برای انتقال به کاظمین(محل اجلاس بعدی) به کار خود پایان داد.

رضا پور وزیری رئیس مرکز منطقه ای بخش بی ال پی برنامه اسکان بشر ملل متحد در حوزه خاورمیانه در پایان این اجلاس در گفتگو با خبرنگار مهمترین دستاوردهای این رویداد بین المللی را تشریح کرد.

 

وی افزود: خوشبختانه بیانیه نخستین اجلاس جهانی شهر اسلامی با کمک شهرداران، نمایندگان کشوهای خارجی، اساتید دانشگاههای شرکت کننده بعد از این که دیدگاهها و موضوعات خود را ارائه کردند در رابطه با شهر اسلامی آماده شد که این بیانیه در 12 بند تنظیم شد و به امضاء شهردار قزوین رسید که به عنوان رئیس مجمع جهانی شهر اسلامی به مدت دو سال عهده دار این مسئولیت خواهد بود.

گزارش اجلاس قزوین به سازمان ملل ارائه می شود

پوروزیری گفت: دبیرخانه اجلاس مدت دو سال در قزوین خواهد بود و موفقیت بزرگ دیگر این بود که دبیرخانه دائمی مجمع در قزوین خواهد بود و هر دو سال یک بار به یک کشور اسلامی می رود.

 


وی تصریح کرد: این بیانیه توسط نماینده شهرداری کاظمین و بغداد، نماینده قائم مقام دبیرکل سازمان ملل متحد داگ راگن و ریاست شورای سیاست گذاری برنامه اسکان بشر امضاء شد و با حمایت مالی مدیرعامل بانک شهر جایزه جهانی شهر اسلامی تامین خواهد شد و بزودی منشور سکونت از نگاه اسلام را تدوین خواهیم کرد و برای هفتمین فورم جهانی سازمان ملل در کلمبیا گزارش نخستین اجلاس قزوین را به سازمان ملل متحد ارائه خواهیم کرد.

پوروزیری یادآور شد: مهمترین دستاورد این اجلاس دو کار مهم بود یکی این که سازمان اجلاس توسط سازمان ملل و نمایندگان 17 کشور خارجی رسمی شد و نکته دوم اینکه به بیانیه ای دست پیدا کردیم که موضوعات توسعه شهری در شهرهای اسلامی را خیلی خوب با محورهای مشخص دقیقی برنامه های کابردی ارائه کرد که قطعا در زمینه مفاهیم خیلی نمی توانستیم در موضوعات عمیق شویم ولی پنجره هایی باز شد که می شد در آینده این مفاهیم را عمیق کرد.

وی از مسئولان استان قزوین در برگزاری اجلاس قدردانی کرد و میزبانی را شایسته و مطلوب دانست./ش

برچسب ها: دبیرخانه ، دائمی ، مجمع ، جهانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.