سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با "فیگارو"؛

اسد: خاورميانه بشکه باروت است

رئیس جمهور سوریه دست داشتن نظام این کشور در قتل عام غوطه شرقی را غیرمنطقی برشمرد و هشدار داد خاورميانه يک "بشکه باروت" است و حملات نظامي بالقوه غرب عليه کشور وي خطر آغاز جنگي منطقه اي را به دنبال دارد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تلویزیون سوریه "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه روز دوشنبه در مصاحبه با روزنامه "فیگارو" فرانسه اظهار داشت: ادعای واهی درخصوص مسئولیت نظام سوریه در قتل عام "غوطه شرقی" غیر منطقی است.

رئیس جمهور سوریه در بخش دیگری از مصاحبه خود با روزنامه "فیگارو" فرانسه نسبت به بروز جنگ منطقه ای در صورت حمله نظامی به این کشور هشدار داد و تاکید کرد:در صورت حمله نظامی به سوریه هرج ومرج و پدیده تندروی در منطقه انتشار خواهد یافت.

اسد افزود : آنهایی که اتهاماتی را مطرح می کنند باید مدارک ارائه کنند. آمریکا و فرانسه اگر کوچک ترین مدرکی در این زمینه دارند ، ارائه کنند . باراک اوباما و فرانسوا اولاند روسای جمهور آمریکا و فرانسه قادر به چنین کاری نیستند.


وی در پاسخ به اين پرسش که آيا فرانسه که از حاميان اصلي مخالفان سوري به شمار مي رود به يک دشمن سوريه تبديل شده است، تصریح کرد : هر کس که در تقویت مالی و نظامی تروریست ها مشارکت داشته باشد دشمن مردم سوریه است . اگر سیاست های دولت فرانسه ، سیاستی خصمانه درقبال مردم سوریه باشد این دولت دشمن آنها خواهد بود. مشارکت فرانسه در اقدام نظامی علیه سوریه بدون شک پیامدهایی منفی بر منافع فرانسوی خواهد داشت.

انتهای پیام/
برچسب ها: بشار ، اسد ، رئیس ، جمهور ، فرانسه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.