سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"شهرام مكري" در نشست رسانه اي فيلم "ماهي وگربه" :

اميدواريم در جشنواره ونيز دست پر برگرديم

فيلم "ماهي و گربه" اولين حضورش را در جشنواره ونيز تجربه خواهد كرد و اميدوارم دست پر از اين جشنواره برگرديم.

 به گزارش خبرنگار حوزه سينماي باشگاه خبرنگاران نشست خبري فيلم ماهي و گربه روز شنبه با حضور شهرام مكري كارگردان، سپهر صيفي تهيه كننده، بابك كريمي بازيگر، امير اثباتي طراح هنري و مشاور پروژه و مريم شفيعي مديرعامل كانون ايران نوين در مركز كانون ايران نوين برگزار شد.



شهرام مكري كارگردان فيلم ماهي و گربه در خصوص روند ابتدايي ساخت اين فيلم گفت: بعد از آنكه كانون ايران نوين پذيراي فيلمنامه من شدمانيمه دوم سال گذشته ساخت فيلم را شروع كرديم و تا حدودي گرفتن پروانه ساخت طول كشيد اما در بهمن ماه زمان برگزاري جشنواره فجر ما در حال فيلمبرداري بوديم.

وي ادامه داد: فيلم ماهي وگربه اولين حضورش را در جشنواره ونيز تجربه خواهد كرد و قرار است در روزهاي چهارشنبه ، پنج شنبه و جمعه در آنجانمايش داده شود و شنبه اختتاميه اين جشنواره بوده كه اميدوارم دست پر برگرديم.


شهرام مكري تصريح كرد: ما براي بازيگران فيلم ماهي و گربه تيمي ازبازيگران تئاتري را  انتخاب كرديم چرا كه معتقدم در كشور ما استعدادهاي با انگيزه بسياري در تئاتر وچود دارد.
ودر مجموع حدود 28 نفر جلوي دوربين و 8 نفر پشت صحنه مشغول به كار شدند.
وي با اشاره به فيلم انگشتان متبرك اظهار داشت: فيلم انگشتان متبرك به دليل اينكه سياه و سفيد بود وگفتند به نوعي اين فيلم مدل آمريكايي دارد و از اكران آن جلوگيري كردند. همچنين وزارت ارشاد اسلامي هم هيچگونه حمايتي از ما نكرد.

مكري در ادامه گفت حتي براي فيلم انگشتان متبرك در دوره قبلي مديريت به ما نوبت اكران ندادند اما من تنها سعي مي كردم كه اين مدل فيلم ها را به تماشاچي برسانم تا آنها با اين شيوه فيلمسازي آشنا شوند.


وي خاطرنشان كرد و يكي از كمبودهاي سينماي ايران پرداختن به ژانر است به مديريت جديد سازمان سينمايي پيشنهاد مي كنم كه شيوه ژانر را بيشترمورد حمايت قرار دهند...

در ادامه نشست سپهر صيفي تيه كننده فيلمماهي و گربه در خصوص كانون ايران نوين اظهار داشت: كانون ايران نوين در عرصه تبليغات فعاليت مي كند و هميشه ساختار شكن بوده  است و خودش را هم ثابت كرده است كه اميدوارم اين كانون در عرصه سينما هم با تجربه بيشتر به اهدافش برسد.

وي ادامه داد: فيلم آزمايشگاه كار امير امجد اولين فيلمي بود كه در كانون ايران نوين وارد شد همچنين فيلم قصه به كارگرداني رخشان بني اعتماد و فيلم چه خوبه كه برگشتي به ترتيب دومين و سومين فيلمهاي كانون ايران نوين بودند و اكنون هم در فيلم چهارم ماهي و گربه به كارگرداني شهرام مكري كانون ايران نوين به عنون تهيه كننده دراين فيلم حضور دارد.

رئيسي تصريح كرد: خيلي خوشحالم كه فيلم ماهي و گربه در جشنوراه ونيز انتخاب شد و من به  عنوان تهيه كمننده در اين فيلم حضور داشتم.

همچنين قرار است اين فيلم در يكي از جشنواره هاي كشور كره هم شركت كند.


وي خطارنشان كرد كانون ايران نوين به  عنوان حامي جشنوارهكودك ونوجوان جوايز ويژه اي براي منتخبانش در نظر خواهد گرفت.

بابك كريمي بازيگر فيلم ماهي وگربه در خصوص جشنواره ونيز گفت: جشنواره ونيز يكي از قوي ترين وبا اعتبار ترين جشنواره هاي دنياست و سالها اين جشنواره با خودش مبارزه كرد تا از سيستم ها و تكنيكهاي جديدترينجشنواره استفاده كند و به نوعي راه را براي تجربيات باز كرد.
وي ادامه داد: اولين جشنواره اي كه من در ان پا گذاشتم جشنواره ونيز بود چرا كه من در ايتاليا رشد كردم واز هماندوران مدرسه به سالن جشنوراه مي رفتم و اينجشنواره برايمن مثل يك رويا بود.

امير اثباتي طراح هنري ومشاور پروژه در نشست ماهي و گربه در خصوص فاكتورهاي فيلم گفت دو فاكتور اصلي در انتخاب فيلمهايم دارم يكي بايد احساس رضايت و انگيزه براي همكاري فيلمداشته باشم و دوم اينكه فيلم بايد ارزشمند وقابل دفاع باشد و بعد به  عنوان طراح حضور پيد مي‌كنم.

وي ادامه داد بسيار علاقمند بودم تا در اين فيلم كاري انجام دهد چرا كه شهرام مكري نگاهي متفاوت دارد و وقتي به من پيشنهاد همكاري داد من هم قبول كردم تا باز هم به تجربيات خود بيافزايم.

اثباتي تصريح كرد در چند ماه اول شرايط اجرا را ارزيابي كرديم ومتوجه مشكلاتمان شديم و بعد از پيدا كردن راه حل كار توليد را شروع كرديم.
بخشي ازروخواني ها در تهران و بخشي ديگردر شمال بود و در نهايت 12 اسفند برداشت نهايي راگرفتيم.

وي خاطرنشان كرد: بعد از مرحله موسيقثي ديدن فيلم برايم هيجان انگيز بود و همه سختي ها را فراموش كردم به ويژه كه اعتقاد دارم ماهي و گربه مستحق انتخاب در جشنواره ونيز بود.

مريم شفيعي مديرعامل كانون ايران نوين در خصوص فعاليت ايران نوين گفت: كانون ايران نوين بيش از 20 سال در عرصه تبليغات فعاليت مي كندو هميشه سعي كرده در عرصه هنر هم خدمات گسترده اي داشته باشد.

وي ادامه داد: كانون ايران نوين با حمايت از فيلم سازان به نوعي براي معرفي پروژ هاي خود در بين مخاطبان از طريق هنر وارد مي شود .
شفيعي تصريح كرد: ما با چهار نفر شروع كرديم و اكنون 400 نفر در اين مجموعه مشعول به كار هستند و توانستيم اولين موفقيت را با همت عوامل فيلم ماهي و گربه در عرصه بين المللي كسب كنيم./ص

برچسب ها: ماهی ، ژانر ، نشست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.