سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

همه مسلمانان در محضر امام جعفر صادق كسب علم و فضل و دانش كرده‌اند

امام ابوحنيفه و امام شافعي نزد امام جعفر صادق عليه السلام درس خوانده كه مستقيم و غير مستقيم و با واسطه و بدون واسطه ايشان معلم ائمه مذاهب اهل سنت بوده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم،‌ عبدالله غفوري امام جمعه اهل سنت روانسر در گفتگوي اختصاصي با خبر اين راديو با اشاره به حديث مشهور ثقلين كه در وصيت نامه سياسي الهي رهبر كبير انقلاب اسلامي نيز مورد تاكيد قرار گرفته است، گفت: اين حديث شريف نماينگر اين است كه اهل بيت پيامبر عظيم الشأن اسلام با قرآن، معارف قرآن و با احكام قرآن بوده‌اند كه اين هر دو در كنار هم ذكر شده‌اند و پيامبر صلي الله عليه و آله و سلم آنها را به عنوان وزنه‌اي سنگين، ارزشمند، با قيمت و گرانقدر معرفي كرده‌اند.
وي افزود: يكي از خانواده پيامبراكرم صلي الله عليه و آله و سلم، حضرت امام جعفر صادق عليه السلام است كه ايشان حلقات علمي و تدريسي داشتند اعم از اهل تشيع يا اهل تسنن و در يك كلمه بايد گفت اهل اسلام، آنهايي كه مسلمان بوده اند و امام داشتند در محضر امام جعفر صادق عليه السلام، كسب علم و فضل و دانش كردند.
وي با اشاره به كسب فيض بزرگان اهل تسنن نظير ابوحنيفه و شافعي از محضر امام جعفر صادق عليه السلام افزود: مستقيم و يا غير مستقيم، با واسطه و يا بدون واسطه، امام جعفر صادق عليه السلام معلم ائمه مذاهب اهل سنت بوده است كه اين واقعا از همه مهم‌تر بوده است.
امام جمعه روانسر همچنين با اشاره به شجره نامه سيادت كه به امام جعفر صادق عليه السلام و از ايشان به ترتيب به امير المومنين علي عليه السلام و حضرت رسول اعظم صلي الله عليه و آله و سلم مي‌رسد افزود: از اهل علم وقتي اجازه نامه را هم قرائت مي‌كنيم به امام جعفر صادق عليه السلام مي رسد. يعني دو قشر عظيم اهل سنت كه سادات و اهل علم مي‌باشند هر دو در اجازه نامه و در شجره طيبه مباركه به امام جعفر صادق عليه السلام مي رسند./س
برچسب ها: قم ، کسب علم ، امام صادق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.