سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تامین منابع مهمترین چالش وزارت بهداشت/هزینه های پیشگیری و درمان مشخص شود

طی سال های گذشته میزان پرداخت ها از جیب بیماران به شدت افزایش داشته زیرا توجه چندانی به تامین منابع وزارت بهداشت و بیمه ها نشده است.

دکتر عباس کبریایی زاده، عضو سندیکای تولید کنندگان داروهای انسانی با تاکید بر اینکه باید همگرایی و همسویی بین نظام بهداشتی و بیمه ای داشته باشیم به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:این دو بخش هم اکنون با هم هماهنگی ندارند و مشکلات عدیده ای بر مردم وارد میشود.

وی با اشاره به اینکه نظام بهداشت و درمان یک امر حاکمیتی است افزود:دولت باید سیاستگذاری و خدماتی که قرار است در نطام سلامت ارائه شود را تهیه و تدوین کند و تدوین سیاست های ملی حوزه بهداشت و درمان از اولویتهاست.

وی ادامه داد:سیاست تفکیک بسترهای خدمتی از خرید خدمتی در دو قالب وزارتخانه های بهداشت و رفاه سبب شد تا همسویی و همراهی سیاست ها را در حوزه بیمه ای و ارائه خدمات بهداشتی نداشته باشیم.

عضو سندیکای تولید کنندگان داروهای انسانی با بیان اینکه باید هزینه های درمان و پیشگیری و همچنین درمانهای دارویی مشخص شود خاطرنشان ساخت:خارج نمودن سیستم دارویی از بحران کمبودها مهم بوده و وزارت بهداشت به تنهایی قادر نیست این مهم را رفع کند بلکه تمامی ارگانهای ذیربط باید هماهنگی و همکاری لازم را برای رفع مشکلات نظام سلامت و بخش دارویی آن داشته باشند.

به گفته دکتر کبریایی زاده نظام بانکی و بازرگانی نقش مهمی در رفع مشکلات صنعت دارویی دارند که با توجه به توان و ظرفیت متخصصان داخلی برای تولید داروهای مورد نیاز بیماران همیاری این ارگانها میتواند راهگشای بسیاری از معضلات باشد./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.