سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جوانان سوري در اطراف تأسيسات و مکانهاي حساس سپر انساني تشکيل داده‌اند

شماری از جوانان سوری تحصن نامحدود خود را در جبل قاسیون در دمشق با هدف حمایت از تأسیسات و تشکیل سپر انسانی در اطراف مکانهایی که گفته می شود هدف حملات آمریکا قرار خواهد بود آغاز کرده اند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سوریه، این تحصن با عنوان "روی جسدهای ما"  برگزار شده است .
هدف از این تحصن نیز تشکیل سپر انسانی برای حمایت از تأسیسات نظامی و مدنی اعلام شده است.
یکی از جوانان گفت : ما با این فعالیت می خواهیم تأکید کنیم ما و ارتش در یک سنگر قرار داریم .
کیفورگ میسان تحلیلگر سیاسی گفت :« پیام این فعالیت روشن است . شما از روی بدنهای ما عبور نخواهید کرد. این پیام خطاب به جوامع غربی و روسای کشورهای غربی است ما جوانان سوری برای حمایت از مراکز حیاتی مانند شبکه های رسانه ای و نظامی ، سپر انسانی تشکیل داده ایم ».
شرکت کنندگان در این فعالیت از میدان امویها به سوی قاسیون حرکت کردند.
آنها پس از رسیدن به جبل قاسیون به نصب چادرها اقدام کردند.
اوغاریت دندش خبرنگار سوری گفت :« بسیاری از مردم مایلند که سلاح به دست شوند و بجنگند اما چون نمی توانند با این شیوه حمایت خود را اعلام می کنند و سپر انسانی تشکیل داده اند تا از نهادهای کشور حمایت کنند ».
یک جوان دیگر گفت :« ما با کشور و رهبرمان هستیم و به حمله آمریکای تروریست پاسخ می دهیم ما ایستاده ایم و پایداری می کنیم ».
یک جوان دیگر گفت :« ما ملت مقاومی هستیم و اجازه هیچ گونه تجاوزی را به سرزمین خود نمی دهیم .پیام ما روشن و بسیار صریح است . اگر به سرزمین ما حمله شود ما مردم می آییم و با بدنهایمان دفاع می کنیم ».
یک نوجوان گفت :« ما اینجاییم و از اوباما نمی ترسیم . ارتش عربی سوریه از ما حمایت می کند و ما نیز از ارتش حمایت می کنیم ».
یک جوان گفت :« به اینجا آمده ایم تا به سوریه لبیک بگوییم ما از حمله آمریکا صهیونیسم به سوریه نمی ترسیم ما آمده ایم تا جانهایمان را فدای سوریه کنیم ».
یک جوان دیگر گفت :« به اوباما می گوییم می خواهی حمله کنی حمله کن ما نمی ترسیم از مواضع خود کودتاه نمی آییم دورود بر سوریه و دورود بر ارتش سوریه ».
یک زن گفت :« ما از اوباما نمی ترسیم زیرا ملت سوریه ترسی از اوباما ندارد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.