سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جمع آوري 24تن زباله توسط 300نفر/دعوت يك گروه مردم نهاد از دوستداران محيط زيست براي ثبت يك ركورد جديد

يك گروه دوستدار محيط زيست درطالقان در اقدامي زيبا توانستند با جمع آوري 24تن زباله از دره طالقان به ركورد جالبي دست پيداكنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران؛ اين گروه مردم نهادفعاليت خود را در سال 90 با عضويت 18نفر آغاز كردندو در سال 91 اعضا به 70 نفررسيد

اين گروه با هدف اشاعه فرهنگ خدمت به محيط زيست تشكيل شده تا با ايجاد همدلي براي بسيج عمومي درراستاي  حفاظت از محيط زيست وكاهش اثرات مخرب ، كاهش منابع آلوده كننده محيط زيست از طريق آموزش عمومي و فرهنگ سازي در بين آحاد مردم جامعه گام بردارد.

اعضاي اين گروه در سال92به300نفر رسيدند وتوانستند در چهارمين مرحله جمع آوري زباله 24تن زباله از دره طالقان جمع كنند ودره را پاكسازي كنند.
بنابراين گزارش  برای ادامه حیات نیاز است تا گونه‌های مختلف ژنی، گیاهی و جانوری در طبیعتی بکر موجود باشند و به عنوان یک بانک ژنتیکی برای رفع انواع احتیاجات غذایی و دارویی و تحقیقاتی و علمی و پژوهشی مورد استفاده قرار گیرند.باید بخشی از مناطق بکر و ارزشمند به عنوان مناطق حفاظت شده در حراست و حفاظت قرار گیرند چراکه نسل‌های آینده نیز حق بهره‌مند شدن از محیط زیست طبیعی و منابع ارزشمند آن را دارند.

وازآنجايي كه  ایران به لحاظ محیط زیست و برخورداری از تنوع گیاهی و جانوری از جایگاه بالایی برخوردار است؛درچنين شرایطی که فشار بسیاری بر طبیعت وارد می‌شود و مسئله آلودگی به مرز بحران رسیده می‌توان با بهره‌گیری از نیروهای فعال و علاقمند و همکاری تشکل‌های زیست محیطی و ایجاد همکاری و مشارکت مردم از بسیاری اثرات سوء و مخرب که باعث ایجاد لطمات جبران‌ناپذیر به محیط زیست می‌شود جلوگیری کرد.

باتوجه به اين كه حضور فعال شهروندان در تشکل‌های زیست محیطی بسیار مثبت و ارزشمند است  وموفق‌ترین روش‌ها در بحث حفاظت از محیط زیست روش‌هایی هستند که مردم نقش پررنگی در آنها دارند.اين گروه در مرحله پنجم از تمامي شهروندان دعوت مي كند تا براي داشتن محيط زيستي پاك وسالم دربيست ونهم شهريور ماه  درطالقان به ياري اين گروه بيايند./جم

.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.