سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

190 پرواز حجاج از 17 ایستگاه پروازی

رئیس سازمان حج و زیارت در نشست خبری گفت: با همکاری سازمان هواپیمایی کشوری با سازمان حج و زیارت 190 پرواز حجاج به سرزمین وحی از 17 ایستگاه پروازی صورت خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار اجتمای باشگاه خبرنگاران، اوحدی در مورد برنامه ریزی حج 92 گفت: سازمان حج و زیارت با همکاری بعثه رهبری 99 درصد فعالیت ها را برنامه ریزی کرده و بر اساس جدول زمان بندی این عملیات تحقق پیدا خواهد کرد.

وی به ویژگی های عملیات حج 92 اشاره و اظهار داشت: در عملیات سال 92 برای دومین سال یک برنامه با ساختار جدید را بر اساس استقرار ، خدمات زائران، در مکه مکرمه و مدینه منوره داریم که قبلاً به صورت نظام کاروانی بوده و امسال به صورت نظام مجموعه داری است و تمام مسئولیت ها بر عهده مدیر مجموعه خواهد بود.

اوحدی در ادامه افزود: مجموعه زائرین امسال 64 هزار نفر در قالب 499 کاروان هستند که تقریباً 250 کاروان مدینه قبل و 250 کاروان مدینه قبل که هواپیمایی های ماهان و ایران ایر هما عهده دار پروازها هستند که بعد از گذشت 6 سال مجدداً برای اولین بار مدینه قبل به مدینه و تمام مدینه بعد به جده اعزام خواهند شد.

وی بیان داشت: جوان ترین زائر از مشهد که 4 ساله و پیرترین زائر 94 ساله است.

اوحدی در پایان خاطر نشان کرد: همایش بزرگ نمادین در استادیوم آزادی و دیگر استان ها به صورت همزمان برای زائران برگزار می شود.

مهندس رسولی نژاد در خصوص آمادگی فرودگاه ها گفت: پروازها از 7 فرودگاه انجام می شود و از دو ماه قبل همه فرودگاه ها آماده سازی شده است و 34 هزار متر مربع از فرودگاه مهرآباد، ترمینال های 1، 3 و 5 به عملیات حج اختصاص داده شده و باید این عملیات به صورت شایسته صورت پذیرد و همچنین پروازهای پشتیبان نیز در نظر گرفته شده است.

وی به آمار تاخیرات سال گذشته اشاره و اظهار داشت: در عمره تاخیر 30 دقیقه که 12 هزار دقیقه برای کل پروازها بوده و حج تمتع نیز متوسط 20 دقیقه بوده است واین تاخیرات برخی ناخواسته و برخی برای حفظ سلامت و ایمنی زائران است.

رسولی نژاد بیان داشت: نسبت به سال گذشته وضع ناوگان هوایی بهتر شده و مشکل صندلی پرواز کمتر خواهیم داشت و مشکل سوخت و هندلینگ نخواهیم داشت./ل

برچسب ها: حج ، نشست ، هواپیمایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.