سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرقت اطلاعات شخصی از روی هارد اكسترنال

رئيس پليس فتاي فرماندهي انتظامي استان گيلان از شناسايي و دستگيري سارق اطلاعات شخصي در رشت خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران سرهنگ ايرج محمدخاني گفت: در پي ارجاع يك فقره پرونده از دادسراي عمومي و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهي فردي با هويت معلوم مبني بر اينكه محتويات شخصي هارد اكسترنال وي به سرقت رفته و سپس منتشر شده، موضوع به صورت ويژه در دستور كار اين پليس قرار گرفت.
وی اذعان کرد : با تحقيقات از شاكي و پي جويي هاي فني و پليسي انجام شده، مشخص شد سارق كه در يك مجتمع آموزشي همكلاسي شاكي بوده، پس از درخواست فايل آموزشي يكي از جلسات، شاكي هارداكسترنال حاوي اطلاعات شخصي اش را در اختيار متهم گذاشته و متهم نيز از اعتماد همكلاسي اش سوء استفاده كرده و سپس اين اطلاعات را منتشر كرده است.
سرهنگ محمدخاني اظهار داشت : با توجه به شواهد و قرائن فني موجود ، متهم به بزه انتسابي خود اعتراف و با تشكيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به دادسراي عمومي و انقلاب شهرستان رشت معرفي شد.
رئيس پليس فتاي استان گيلان در خاتمه از شهروندان خواست، اگر هارد اكسترنال آنها حاوي اطلاعات شخصي و خانوادگي است حتماً با بهره جستن از نرم افزارهاي معتبر نسبت به رمز نگاري محتويات مهم و طبقه بندي شده خود اقدام کرده و در حفظ و نگهداري اين قبيل تجهيزات كه بدليل ويژگيهاي منحصر به فرد به شدت مورد توجه بزهكاران اينترنتي است، نهايت دقت و تلاش را داشته باشند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.