سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

خدمات‌دهي کتابخانه‌های آستان قدس رضوی به 700 هزارمتقاضي

کتابخانه‌هاي وابسته به آستان قدس‌رضوی در سال جاري تا كنون به بیش از 700 هزار نفر متقاضي خدمات ارائه کرده‌ است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، رئيس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با اعلام اين كه هفده کتابخانة وابسته به آستان قدس رضوی از آغاز سال جاری تاکنون به بیش از 700 هزار نفر خدمات ارائه داده است، گفت: 572 هزار منبع مطالعاتی اعم از کتاب‌های «چاپی» و «منابع دیداری-شنیداری» در اختیار مراجعه كنندگان قرار داده شده است.

محمد هادي زاهدي تصريح کرد: این کتابخانه‌ها بیش از 171 هزار نفر عضو دارد كه از ابتداي سال جاري تاکنون، 563 هزار جلد کتاب مورد مطالعه قرار گرفته و افزون بر 336 هزار جلد کتاب به امانت داده شده است.

وی در ادامه با اشاره به این كه اين کتابخانه‌ها با بیش از 10 هزار و 600 متر مربع زیربنا، در نقاط مختلف شهر مشهد واقع شده ‌است، تشريح کرد: کتابخانة آیت‌الله حاج شیخ مجتبی قزوینی، واقع در کوی طلّاب، با 99 هزار و 500 منبع مطالعاتی، بیشترین تعداد منابع و مراجعه كننده را دارا مي‌باشد.

وی افزود: کتابخانة گویای رضوی ویژة نابینایان با 162 نفر عضو، از جمله کتابخانه‌های وابستة به این سازمان مي‌باشد که در طبقة همکف کتابخانة آیت‌الله حاج شیخ مجتبی قزوینی واقع شده است.

زاهدي با تاكيد بر اين كه کتابخانة مسجدالرضا(ع) با سی هزار نفر عضو ، از جمله كتابخانه‌هايي است كه بیشترین عضو را دارا مي‌باشد بيان داشت: مجتمع فرهنگی ـ هنری امام خمینی(ره)، از دیگر کتابخانه‌هايی است كه بصورت سیّار و تلفنی اداره مي‌شود.

وي در پایان، با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ مطالعه و ارتقای سواد اطلاعاتی، یادآور شد: با اجرای طرح امانت بین کتابخانه‌ای «ثامن»، این امکان فراهم شده که اعضای هر یک از کتابخانه‌های وابسته به این سازمان، از خدمات تمام کتابخانه‌های این مجموعه بهره‌مند شوند/س

برچسب ها: متقاضی ، کتابخانه ، حرم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.