سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

افزايش 20درصدي برداشت غلات در مزرعه نمونه آستان قدس رضوي

سرپرست موسسه كشت و صنعت مزرعه نمونه آستان قدس‌رضوي از افزايش 20 درصدي برداشت غلات در اراضي اين مجموعه خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،علي اورعي زارع عنوان كرد: يك هزار و 600 هكتار از اراضي موسسه كشت و صنعت مزرعه نمونه زير كشت غلات رفته است كه از اين ميزان هزار و 100 هكتار به كشت گندم و حدود 500 هكتار به محصول جو، اختصاص يافته است.

وي گفت:به جز كشت غلات در اين موسسه كشت بهاره، شامل گوجه فرنگي، خربزه، ذرت و همچنين محصولات باغات از جمله، انواع ميوه‌هاي هسته‌دار، دانه‌دار و ... در اين موسسه وجود دارد كه از رشد مناسبي برخوردار بوده است.

وي با اشاره به عوامل موثر در كاشت و برداشت محصولات غله در اين موسسه، تصريح كرد: استفاده از طرح‌هاي تحقيقاتي، ماشين آلات مدرن، كارشناسان مجرب، انجام عمليات اصلاحي، استفاده از اطلاعات و تجارب علمي متخصصان كشور، به روزرساني اطلاعات كشاورزي و ... تاثير به سزايي در امر توليد محصولات داشته است.

سرپرست اين موسسه افزود: با توجه به انجام كارهاي عملياتي و فعاليت‌هاي تحقيقاتي و علمي، سعي شده تا قيمت تمام شده محصولات كاهش يافته و سودآوري محصولات را افزايش دهيم.

زارع در پايان عنوان كرد: اين موسسه از بزرگترين و مهمترين موسسات زراعي و كشت و صنعت مدرن در شمال شرق كشور محسوب مي شود كه در ارتباط با كيفيت محصول غلات بهترين شيوه‌ها و روش هاي مدرن كشاورزي را در مرحه كاشت، داشت و برداشت به كار گرفته است /س

برچسب ها: افزایش ، برداشت ، غلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.