سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر کنفرانس ملی مدیریت بحران و HSE گفت:

تاثیرگذاری طرح های مدیریت بحران در تهران

دبیر کنفرانس ملی مدیریت بحران و HSE با تاکید بر اینکه موضوع مدیریت بحران در شهرتهران مورد توجه جدی مسئولان است، گفت: در شهر تهران دو نوع آموزش برای ساکنین پیش بینی شده که توانسته است تا حد زیادی شهروندان را برای مواجهه با بحرانهای احتمالی آماده کند.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از دبیرخانه همایش ؛مهندس نیما جهدی گفت: طرح "دوام"، اختصار یافته "داوطلب واکنش‌های اضطراری محله" از جمله این اقدامات آموزشی است که در سطح محلات انجام می شود.  
 
وی اقدام  تاثیرگذار دیگر در راستای مدیریت بحران در شهر تهران را طرح مدیریت بحران اماکن دانست که به گفته وی این 2 طرح با آموزش ساکنان و کاربران ساختمانها باعث می شوند آسیب‌های جانی و مالی در شهر تهران در هنگام وقوع بحران تا حد زیادی کاهش یابد.
 
 وی ضمن بیان اینکه کنفرانس ملی مدیریت بحران و  HSE   امسال در چهارم و پنجم دی ماه سال جاری به  مناسبت دهمین سالگرد زلزله بم برگزار خواهد شد، گفت: کنفرانس با اهداف   ایجاد زمینه تغییر رویکرد در مواجهه با بحران، ریسک‌های بهداشت، ایمنی و محیط زیست از رویکرد واکنشی به رویکرد پیشگیرانه، تأثیرگذاری در مدیریت مناسب ریسک‌های مرتبط با بحران‌های طبیعی و فعالیت‌های مختلف، ایجاد زمینه یکپارچگی در فعالیت‌های مرتبط با مدیریت بحران، بهداشت، ایمنی و محیط زیست برگزار خواهدشد.
 
به گفته جهدی ایجاد زمینه یکپارچگی میان سازمان‌های مسئول در مدیریت بحران از جمله دیگر هدف‌های این کنفرانس است.
 
دبیر کنفرانس مدیریت بحران رسانه‌ها، آموزش و فرهنگ‌سازی و مدیریت بحران در سازمان صدا و سیما، امداد و نجات و اسکان اضطراری و مدیریت بحران در سازمان امداد و نجات هلال احمر، بیمارستان‌ها و آمادگی بیمارستانی و مدیریت بحران در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سیستم‌های ارتباطی، اطلاعاتی و مخابراتی و مدیریت بحران در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از جمله محورهای مهم کنفرانس دانست.     
 
 جهدی ادامه داد: پل‌ها، تونل‌ها، راه‌ها، خطوط ریلی، فرودگاه‌ها و اسکله‌ها و مدیریت بحران در وزارت راه و شهرسازی، شریان‌های حیاتی آب، فاضلاب و برق و مدیریت بحران در وزارت نیرو، نقش نیروهای انتظامی، نظامی و امنیتی و مدیریت بحران در نیروهای انتظامی، خطوط انتقال نفت و گاز و صنایع پتروشیمی و مدیریت بحران در وزارت نفت از دیگر محورهای این کنفرانس است. 
برچسب ها: بحران ، مدیریت ، ریسک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.