سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

تاكيد استاندار قم بر لزوم برگزاري هر چه باشكوه تر مجالس عزاداري امام صادق(ع)

استاندار قم بر لزوم برگزاري هر چه باشكوه تر مجالس عزاداري امام جعفر صادق(ع) در قم تاكيد كرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، كرم رضا پيريايي با تسليت شهادت جانسوزششمين پيشواي شيعيان جهان اظهار كرد: هر سال در چنين روزي، نه تنها ايران اسلامي، كه جهان تشيع در سوگ و ماتم شهادت امام صدق و صفا، فاتح قله هاي دانش و بزرگ پرچمدار شيعه راستين علوي عزادار است.
وي با اشاره به جايگاه منحصربفرد امام جعفر صادق(ع)، از آن امام همام به عنوان چهره فروزان اهل بيت(ع) و وارث علوم رسالت نبوي نام برد و گفت: اين امام بزرگ شيعيان با بيان بليغ و كلام فصيح و حكميانه خود، زبان رساي اسلام و برگزيده روز گار بودند.
استاندار قم با تاكيد بر ضرورت تبيين ابعاد اخلاقي، اجتماعي و سياسي به ويژه آثار و خدمات ارزنده علمي امام صادق(ع)، ايشان را موسس اولين دانشگاه بزرگ علوم اسلامي برشمرد و افزود: اقيانوس بيكران فضائل علمي آن حضرت به حدي است كه امروز و با گذشت قرن ها، هنوز هم حوزه هاي علميه مكتب تشيع از اثار و بركات آن بهره مند هستند.
پيريايي با دعوت از آحاد مردم مؤمن و ولايتمدار قم و جامعه اداري استان براي حضور پرشور در مجالس عزاداري صادق آل محمد(ص)، تعظيم اين روز بزرگ و برگزاري هر چه باشكوه تر مجالس مديحه سرايي و سوگواري آن حضرت در قم را خواستار گرديد./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.