سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/ آيت الله خلخالي:

آئين تشرف به حرم مطهر رضوي در ايام عزاداري، دنباله‌روي از روش علما است

آئين تشرف به حرم مطهر رضوي در ايام مختلف عزاداري، دنباله‌روي و پیروی از روش علما وبزرگان دین است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،وی با بيان اينكه كارهاي ما معمولا با اهداف دنيايي دنبال مي‌شود و تعظيم شعائر الهي بايد با رنگ و بوي خدايي و اخلاص همراه شود تا بيشترين تأثير را داشته باشد، افزود: تأكيد و تشويق ائمه اطهار(عليهم السلام) به زيارت قبور ائمه(عليهم السلام) و مخصوصاً زيارت اباعبدالله الحسين(ع) به اين خاطر است كه فراموشي زيارت و قطع ارتباط مردم با ائمه اطهار(عليهم السلام)، منجر به كمرنگ شدن روح دين و دين‌مداري خواهد شد.

آيت الله خلخالي ابراز داشت: آئين تشرف به حرم مطهر رضوي در ساليان گذشته در ايام مختلف عزاداري ائمه اطهار(عليهم السلام) توسط مراجع بزرگ عظام در مشهد برگزار شده و اينگونه مراسمات دنباله‌روي از راه و روش علما و بزرگان دين است.

وي خطاب به مداحان اهل بيت(عليهم السلام) گفت: در مداحي‌ها و ذكر مصائب اهل بيت(عليهم السلام) با به كار بردن منابع صحيح و الفاظ و الحان درست به اين امر بپردازند،چرا كه ائمه اطهار(عليهم السلام) شاهد و ناظر بر اعمال ما هستند.

ايشان تأكيد كرد: ان‌شاء الله همه اقشار مردم در اين مراسم شركت كنند و با حضور خود، زمينه آشنايي بيشتر با معارف و زندگي اهل بيت(عليهم السلام) را فراهم نمايند/س

برچسب ها: آئین ، تشرف ، حرم ، مطهر ، رضوی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.