سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آذین در تذکری شفاهی:

50 درصد بودجه‌ استان‌ها به استانداران اختصاص یابد

عضو کمیسیون اصل 90 قانون اساسی ضمن انتقاد از نحوه تقسیم بودجه‌های استانی گفت: باید رئیس‌ مجلس و کمیسیون برنامه و بودجه مطالعاتی انجام دهند که 50 درصد بودجه‌های استانی در اختیار استانداران قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، حسین آذین نماینده مردم رفسنجان و انار در جلسه علني امروز(يکشنبه) خانه ملت در تذکر شفاهی خود خطاب به وزیر نیرو اظهار داشت: کمبود آب شرب در حوزه انتخابیه رفسنجان و انار و کیفیت نامطلوب آن باعث بوجود آمدن مشکلاتی شده است.   
 
عضو کمیسیون اصل 90 همچنین به نحوه تقسیم بودجه‌های استانی انتقاد کرد و گفت:‌ در تقسیم بودجه‌های استانی بسیاری از شاخص‌ها رعایت نمی‌شود و در حال حاضر 18 درصد از بودجه های استانی در اختیار استاندار است و 82 درصد آن از مرکز تقسیم می‌شود از این رو  استانداران ناگزیرند با چانه‌زنی بودجه‌ها را جذب کنند.   
 
وی  افزود:‌ از رئیس‌ مجلس و کمیسیون برنامه و بودجه می‌خواهم مطالعاتی انجام دهند که 50 درصد بودجه استان‌ها در اختیار استانداران قرار گیرد.   
 
آذین همچنين خطاب به رئیس‌جمهور اظهار داشت: رئیس‌جمهور در تقسیم بودجه باید عدالت جغرافیایی را مدنظر داشته باشد تا نمایندگان بتوانند وظایف ذاتی خود را انجام دهند نه اینکه پیگیر بودجه‌های عمرانی و یا استانی باشند.
انتهای پیام/   

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.