سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امير سياري در نشست خبري:

همايش فناوري‌هاي نوين دريايي دوازدهم و سيزدهم شهريور برگزار مي‌شود

فرمانده نيروي دريايي ارتش گفت:اولين همايش فناوري‌هاي نوين دريايي روزهاي دوازده و سيزدهم شهريور در دانشگاه امام خميني(ره) نوشهر در راستاي اجرايي كردن فرامين مقام معظم رهبري درباره نيروي دريايي برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنيتي باشگاه خبرنگاران اميردريادار حبيب‌الله سياري در نشست خبري در اولين همايش فناوري‌هاي نوين دريايي اظهار داشت: فلسفه برگزاري اين همايش اين است كه مقام معظم رهبري سال گذشته در مراسم دانش آموختگي دانشگاه‌هاي افسري ارتش در دانشگاه امام خميني (ره) نوشهر حضور داشتند و در بحث فناوري‌هاي نوين دريايي توصيه‌هاي خاصي را ابلاغ فرمودند كه به آنچه كه داريم اكتفا نكنيم و براي تامين نيازمندي‌هاي نوين در دريا پيشرفت كنيم، لذا اجرايي شدن فرمان معظم‌له دليل برگزاري اين همايش است.
 
وي با اشاره به اينكه روزهاي دوازدهم و سيزدهم شهريور در دانشگاه امام خميني(ره)  نوشهربرگزار خواهد شد، افزود: علت توجه خاص مقام معظم رهبري به نيروي دريايي اين است كه دريا براي هر كشوري كه از نعمت آن برخوردار باشد بسيار حائز اهميت است و به فرموده ايشان "دريا يك فرصت مناسب براي پيشرفت و حفظ منافع ملي است منافع كشور در دريا راهبردي و منافع كلان است كه با داشتن اقتدار مي‌توان از آن استفاده كرد."
 
امير سياري تصريح كرد: كشور ما كه يك سوم مرزهايش دريايي است بايد از منابع خدادادي دريا به خوبي استفاده كند، لذا تا به حال اين كار انجام نشده و رهبري فرموده‌اند كه غفلت شده و بايد از اين قابليت استفاده كنيم.
 
وي گفت: دريا محل ورود ما به جهان و دسترسي به دنيا و قسمت اعظم تجارت اكثر كشورهاست كه 93 درصد صادرات و واردات كشورمان از طريق دريا صورت مي‌گيرد و دريا منابع انرژي فراواني كه انرژي‌هاي زير كف دريا و چه انرژي‌هاي نوين براي ما دارد.
 
فرمانده نيروي دريايي ارتش اظهار داشت: دريا محل منابع غذايي فراوان، تعامل با كشورها مهم‌ترين راه مقابله با تهديدات و همچنين محلي براي توسعه فرهنگي و گردشگري و مهم‌ترين راه روابط اقتصادي با جهان مانند مسير چابهار با آسياي ميانه در كريدور شمال به جنوب است لذا بايد حضور مستمر در دريا داشته باشيم  و هر حركتي كه بخواهد در دريا انجام شود بايد زير سايه ي امنيت دريايي باشد.
 
امير سياري افزود: اگر اقتدار داشته باشيم ديگر ارگان‌هاي كشور مي‌تواند از اين منابع خدادادي استفاده كنند كه لازمه آن نيروي دريايي قويي است كه مقام معظم رهبري فرمودند يك نيروي راهبردي بوده و در دفاع از كشور جزو خطوط مسلم حتمي است.
 
وي تصريح كرد: بايد بتوانيم امنيت دريايي در داخل و خارج از مرزها را فراهم كنيم، مثلا اگر امروزه توانايي امنيت كشتي‌هاي تجاري در خليج عدن و باب‌المندب كه تا دو هزار و 500 كيلومتر تا مرزهاي جمهوري اسلامي فاصله دارد امنيت اقتصادي  را برگزار كرده‌ايم.
 
امير سياري گفت: اگر خبري از دزدان دريايي نمي‌شنويد آنها هستند، اما اقتدار جمهوري اسلامي باعث شده كشتي‌ها به سلامتي عبور كنند و با برخورد ما دزدان دريايي كمتر به خود جرات مي‌دهند كاري كنند.
 
فرمانده نيروي دريايي ارتش افزود: عرصه آب‌هاي آزاد عرصه بين المللي براي نشان دادن توانايي خود است تا قدرت و امنيت خود را حفظ كنيم.
 
وي اظهار داشت: انسان‌هاي آموزش ديده مناسب خدمت در دريا اولين لازمه نيروي دريايي قدرتمند است كه امروزه الحمد الله در نيروي دريايي تمام كاركنان، آموزش ديده دانشگاه امام خميني(ره) نوشهر و ساير مناطق آموزشي نيروي دريايي هستند قبل ازا نقلاب دانش آموختگان از خارج بودند اما امروز در داخل كشور هستند.

دريادار سياري تصريح كرد: با هر وسيله‌اي نمي‌توان در آب‌هاي اقيانوس دريانوردي كرد و استمرار 100 تا 150 روز را در اعماق مختلف دريا داشت و اقتدار خود را به نمايش گذاشت لذا وسايل دريايي ما بايد مجهز به فناوري‌هاي روز باشد  كه نمی‌توان از چشم ديگران آن را پنهان كرد و كشورهاي ديگر تجهيزات ما را محك مي‌زند.
 
امير سياري با تاكيد بر داشتن اقتدار دريايي گفت:  تجهيزات و فناوري‌هاي روز ناوشكن‌ها و زير دريايي‌ها بايد به روز باشد تا بتوانيم در اين عرصه حضور داشته باشيم بنابر اين در اولين همايش فناوري‌هاي نوين دريايي در دانشگاه امام خميني نوشهر كه در 12 و 13 شهريور ماه برگزار خواهد شد صنايع مختلف و دانشگاه‌هاي مربوط به بخش دريا حضور دارد تا ارتباط و هماهنگي بين نيروي دريايي راهبردي و ارگان‌ها و صنايع مختلف دريايي در بحث تامين تجهيزات نوين دريايي به وجود آيد.
 
فرمانده نيروي دريايي ارتش افزود: بسترسازي جهت تحقق فرمايشات فرمانده معظم كل قوا در خصوص اهميت پژوهش و قانع نشدن به دستاوردهاي كنوني، ارتقاي سامانه‌ها، بررسي تكنولوژي‌هاي برتر، دستيابي به فناوري‌هاي نوين، ارتقاي سطح دانش  اساتيد متناسب با اين حوزه، ايجاد تعامل بين مراكز دانشجويي فعال، تشويق روحيه پژوهش در پژوهشگران و ارتباط بين صنايع پژوهشگران كه همه اين موارد درحوزه دريا و نيروي دريايي است  از مهم‌ترين اهداف اين همايش بوده است.
 
امير سياري درباره محورهاي اين همايش اظهار داشت: پهپادهاي درياپايه، سامانه‌هاي پيش رفته كمك ناوبري، دفاع سايبري، تجهيزات و تسليحات هوشمند، پدافند غيرعامل، شناورهاي سطحي و زيرسطحي، جنگ آکوستيک، فناوري‌هاي نانو، جنگ الكترونيک، سامانه رانش پيشرفته در شناورها، لجستيک و تامين دريايي، ليزر و اپتيک و شبيه‌سازهاي دريايي كه همه اين موارد در حوزه دريا مورد توجه قرار مي‌گيرد از مهم‌ترين محورهاي اين همايش است.
 
فرمانده نيروي دريايي ارتش تصريح كرد: نيروي دريايي مظهر اقتدار ملت در دريا است وقتي ناوشكن شما در اقيانوس آرام حضور مي‌يابد غرور ملت بالا رفته و يك اقتدار ملي است، لذا به هيچ وسيله ديگري نمي‌توان اين اقتدار ملي و علمي را اين طور قدرتمندانه نشان داد.
 
وي خاطرنشان كرد: 90 درصد شركت‌كنندگان در همايش از آقايان و 10 درصد از خانم‌ها هستند كه البته همين مقدار هم از خانم‌ها ما فكر نمي‌كرديم كه مشاركت داشته باشند. همچنين  20 دانشگاه و 25 اداره و سازمان  و 20 غرفه در اين همايش حضور دارند كه بيش از 70 سازمان، اداره، شركت و دانشگاه را شامل شده و مجوز اين همايش از وزارت علوم و  معاونت علمي  و فناوري رياست جمهوري گرفته شده است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: همایش ، مقام ، سیاری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.