سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

اگر لازم باشد یکصد پایگاه خبری مستقل برای مردم راه اندازی می کنیم

رئیس انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران استان قم ضمن انتقاد از فاصله گرفتن بعضی از خبرگزاریهای دولتی و رسانه ها از مردم گفت: حرفه ی خبرنگاری به لحاظ همراه داشتن اعتماد مردمی از مسئولیت دوچندانی برخوردار است که باید در پیشگاه خداوند جوابگوی این رسالت خبری باشیم.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، هادی دریس افزود: بعضی از ما اهالی رسانه به دلایل مختلف که گاهی هم موجه به نظر می رسد از بسیاری مشکلات و اجحاف در حق مردم چشم پوشی کرده ایم که به همان اندازه در حق مردم خیانت و از آنها فاصله گرفته ایم.
هادی دریس با انتقاد از کاربلد نبودن بعضی از مسئولان و کارکنان روابط عمومی ادارات گفت: بسیار بسیار متاسفم برای آن کسانی که در این کسوت تکیه زده اند ولکن برای پوشش اخبار ارگان متبوع خویش فقط و فقط با آلوده کردن فضای سالم اطلاع رسانی از آفتی به نام رپرتاژ خبری استفاده می کنند و حتی با وقاحت تمام رسما فاکتورهای آنها را پرداخت می کنند.
یکی از مدیران کل روابط عمومی استانداری قم یک زمانی به بنده گفت: « اوائل کار دیدم که از فلان جا برایم سر ماه فاکتور می آورند و می گویند این تعداد خبر استانداری قم را پوشش داده ایم و... » قطعا برای بعضی از مدیران ما که مدیریت هزینه هستند و از خلاقیتی برخوردار نیستند پرداختن این نوع پولها از کیسه ی مردم راحت ترین راه به نظر می رسد.
دریس گفت: شنیدن و دیدن این نوع رپرتاژها که رفته رفته رسانه ها را به ارگان رسمی اصحاب قدرت وابسته می کند دل هر انسانی آزاد اندیش را به رنج می آورد ولی در تلاش هستیم به حول و قوه الهی این نوع انحصار خبری ها شکسته شود.
رئیس انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران استان قم به راه حل خویش برای این موضوع اشاره کرد و گفت: با انتصاب مهندس حسینی قزوینی به مسئولیت « فن آوری و IT» در انجمن صنفی خبرنگاران انشاء الله اگر لازم باشد یکصد پایگاه خبری مستقل برای مردم راه اندازی می کنیم و با مشاوره حقوقی آنها را ثبت قانونی خواهیم کرد تا صدای مردم بهتر و بیشتر شنیده شود وبه لطف الهی بنا داریم با آموزش خبرنگاری نیروهای ارزشی ، مقدمات لازم را فراهم کنیم که البته خبرهای قطعی این طرح را تا دهه کرامت اعلام عمومی خواهیم کرد./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.