سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرودگاه مهرآباد مرکز آلودگی هوای پایتخت/مهار ریزگردها کار پیچیده‌ای نیست

سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از عوامل اصلی و مرکز آلودگی‌های هوای پایتخت فرودگاه مهرآباد است که باید آن را به خارج از شهر منتقل کرد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران؛ موید حسینی‌صدر، سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص آلودگی هوای کشور، اظهار داشت: شرایط در خصوص آلودگی هوای کشور قابل قبول نیست چرا که آنقدر در بحران هستیم که شاهد تعطیلی برخی از روز‌ها بر اثر آلودگی هوا هستیم.
وی ادامه داد: بحث افزایش کیفیت خودروها با یورو 4 و اصلاح موتور خودرو و تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی و کاهش ترافیک عمومی و همچنین خروج آلاینده‌ها از شهر و توسعه فضای سبز از اقداماتی است که باعث کاهش آلودگی هوا خواهد شد.
سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: مردم نیز مانند مسئولان باید در حفظ محیط زیست تلاش کردند و در استفاده از سوخت منزل به درستی اقدام کنند چرا که نیمی از آلودگی‌ها از این راه است به این شکل که یک سوم آلودگی ها را حمل و نقل و دو سوم آن را سوخت صنایع ، منزل‌ها ، ادارات و مراکز تجاری تشکیل می‌دهند که باید سطح فرهنگ مصرف اصلاح شود.
 
مکان فرودگاه را تغییر دهیم
 
حسینی صدر با بیان اینکه آلودگی هوای پایتخت رو به افزایش است، گفت: شدت استفاده از انرژی در کشور نسبت به کشورهای دیگر دو برابر است در واقع این میزان مصرف متعادل نبوده و این استفاده در کارخانجات بالا است که باید کاهش یابد.
وی افزود: فرودگاه مهرآباد در داخل شهر بوده و خود آلودگی ایجاد می‌کند در واقع فرودگاه مهر‌آباد بیشتر از خودروهای داخل شهر، آلودگی سرطان‌زا به وجود می‌آورد که باید با دولت توافق کرده و مکان فرودگاه را تغییر داد بنابراین باید فکری برای کاهش آلودگی هوا در این زمینه کرد.
حسینی صدر اظهار داشت: با فروش زمین‌های مهرآباد پول‌ فراوان و بیشتری نسبت به قیمت زمینی خارج از شهر به دست می‌آید؛ در واقع باید فرودگاه در محل دورتر ساخته شده و مترو برایش گذاشت چرا که یکی از عوامل اصلی و مرکز آلودگی‌ها فرودگاه مهرآباد است.
سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: اگر فرودگاه مهرآباد را به یک شهرک دورتر ببریم به طور یقین سود خواهیم کرد همچنین می‌توانیم آلودگی هوا را تا مقداری کاهش دهیم و به محیط زیست کشور بیشتر توجه و آن را بهبود بخشیم.
حسینی صدر در خصوص مهار ریزگردها گفت: مهار ریزگردها کار پیچیده‌ای نیست و می‌توان با تعامل با کشورهای همسایه این موضوع را کنترل کرد که امیدواریم با روی کار آمدن دولت جدید شاهد کاهش آلودگی هوا و مهار ریزگردها باشیم. /
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
اميد
۱۵:۲۹ ۱۰ آذر ۱۳۹۲
خوبه