سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جنبش تمرد مصر تاسیس یک حزب سیاسی را بررسی می کند

عضو کمیته مرکزی جنبش تمرد گفت : جنبش تمرد تاسیس یک حزب سیاسی برای ورود به انتخابات پارلمانی آینده با هدف انتقال انقلاب از میدان به پارلمان و سهیم شدن در صدور قوانین به منظور تحقق اهداف انقلاب را بررسی می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از پایگاه الیوم السابع ، وی افزود که پیشنهاد تاسیس حزب همچنان در نشست‌های کمیته مرکزی بررسی می‌شود و هنوز تصمیم نهایی در این باره اتخاذ نشده است و اعضای کمیته ابعاد تاسیس حزب جدید و احتمال وارد آمدن آسیب به این جنبش در صورت تشکیل حزب را مورد بررسی قرار می‌دهند.
نبوی اشاره کرد که آنها نظام فردی در انتخابات پارلمانی آینده را ترجیح می‌دهند زیرا در این نظام، اشخاصی که نماینده مردم بوده و برای تحقق خواسته‌های آن تلاش می‌کنند، مشخص می‌شود و شهروندان نیز می‌توانند فرد اصلح را انتخاب نمایند.
وی در ادامه گفت که مخالفت آنها با نظام فهرستی در انتخابات به دلیل آن است که اخوان المسلمین و سلفی‌ها در پارلمان سابق از آن برای رسیدن به کرسی‌های پارلمان استفاده کرده و نامزدهایی به پارلمان راه یافتند که هیچ آگاهی از خواسته‌های مردمی و نیازهای آن نداشتند.
نبوی همچنین تصریح کرد که در صورت تاسیس حزب جدید، احتمالا "محمود بدر" هماهنگ‌کننده کل جنبش به عنوان رئیس حزب انتخاب خواهد شد تا زمانی که همه اقدامات قانونی و تشکیلاتی داخل حزب تکمیل شود و پس از آن انتخابات به منظور بازسازی حزب انجام می‌شود.
در همین راستا "می وهبه" عضو کمیته مرکزی جنبش تمرد و یکی از موسسان این جنبش نیز دیروز تاکید کرد که در صورت نامزدی "عبدالفتاح السیسی" وزیر دفاع مصر در انتخابات ریاست جمهوری آینده، تمرد از وی حمایت خواهد کرد.
برچسب ها: بین الملل ، تمرد ، سیاسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.