سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طلایی در گفتگو باباشگاه خبرنگاران:

قالیباف شانس بالاتری دارد/ بايد رای گیری علنی باشد تا کسي منکر رايش نشود

منتخب چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران گفت:در بین اصول گرایان قالیباف شانس بالاتری داشته و در بین کاندیداها جزء افراد مطرح در خصوص انتخاب شهردار آینده پایتخت است.

طلایی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به معیارهای انتخاب شهردار گفت: در واقع ما طی چند وقت گذشته یک کار گروهی برای تعیین معیار و شاخص انتخاب شهردار تشکیل داده ایم که در یک مطالعه علمی به 30 شاخص در 4 حوزه رسیده ایم .

وی با اشاره به شاخص های مطرح در انتخاب شهردار ادامه داد: شاخص های مطرح انتخاب شهردار در 4 حوزه به شرح ذیل است، حوزه اعتقادی و فکری، که به عنوان مثال یک شهردار باید در حوزه اعتقادی پایبندی به ولایت فقیه ، اسلام و انقلاب داشته باشد و پرچم داری انقلاب را مانند یک اصل بداند.  
حوزه رویکردی، در واقع شهر تهران جدای از توسعه کاربردی یک رویکرد فرهنگی و اجتماعی دارد و شهر تهران باید دارای چنین ویژگی باشد.
حوزه مدیریتی و عملکردی، در حوزه مدیریتی به شاخص های داشتن تجربه، دانش کار، داشتن مدیریت جهادی، کارآمد بودن، توجه به تعامل و همکاری با سایر دستگاه های دولتی مورد توجه است و اما یک شهردار خوب در حوزه شخصیتی و فردی باید فردی پاک دست، پاک دامن، متواضع، فروتن و مردمی بودن است که ما طبق این شاخص ها میثاق نامه ای بین شورا و شهرداری تهیه کرده ایم و شهردار منتخب ملزم به رعایت این قواعد و اصول است.

طلایی با اشاره به کاندیداهای اصول گراها در انتخاب شهردار اظهار کرد: در بین اصول گرایان  5 تا 6 نفر به نام های قالیباف، رستم قاسمی، نیک زاد، پرویز فتاح، و ... به عنوان کاندیداهای شهرداری پایتخت معرفی شدند که از بین آنان قالیباف شانس بالاتری دارد.

وی در پایان با اشاره به رای گیری علنی انتخاب شهردار خاطر نشان کرد: ما به اعضای شورای شهر پیشنهاد داديم رای گيري علنی برای انتخاب شهردار را در دستور کار داشته باشند چرا که بعد از انتخاب شهردار در صورت به وجود آمدن مشکل برخی بر این باورند که ما نبودیم که چنین رای را برای انتخاب شهردار داده ایم ، پس در صورت توافق اعضای شورای شهر انتخاب شهردار و رای گیری آن به صورت علنی انجام شود خیلی بهتر است چرا که در این خصوص رای مان را به صورت واضح و روشن به فرد منتخب می دهیم./ل

برچسب ها: طلایی ، قالیباف ، شهردار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.