سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز/

رشد107 درصدی جذب سهمیه توسط منطقه آزاد اروند/ صدور 76 پروانه بهره برداری تاسیس وفعالیت

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند از رشد 107 درصدی جذب سهمیه در پنج ماهه امسال توسط این سازمان خبر داد.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛ سید علی موسوی با اشاره به سهمیه 400 میلیون دلاری سازمان منطقه آزاد اروند در سال جاری گفت: در پنج ماهه امسال 230 میلیون دلار جذب سهمیه توسط این سازمان صورت گرفته که این رقم در مدت مشابه پارسال به 110 میلیون دلار می رسد.

وی افزود: با جذب این میزان از سهمیه توانسته ایم بیشترین میزان جذب را در میان مناطق آزاد هفتگانه کشور به دست آوریم.

موسوی اظهار کرد: در زمان حاضر نیز درخواست دریافت سهمیه سایر مناطق را به شورای عالی مناطق آزاد ارائه کرده ایم.

به گفته وی، ایجاد حس امنیت در منطقه از سوی تجار و بازرگانان و آماده سازی زیر ساختها توسط سازمان منطقه آزاد اروند سبب افزایش تمایل بازرگانان و تجار سایر مناطق آزاد همچون چابهار، ارس، ماکو و کیش به انجام کار در منطقه آزاد اروند شده است.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در پنج ماهه امسال در حوزه سرمایه گذاری، صنایع و بازرگانی 76 پروانه بهره برداری، تاسیس و فعالیت در منطقه آزاد اروند صادر شده است.

موسوی با اشاره به برگزاری میزگرد کالایی کشورهای عمان و عراق در منطقه آزاد اروند یادآور شد: برگزاری چند نشست تخصصی دیگر با کشورهایی که امکان صادراتی دارند با رویکرد افزایش صادرات و جذب سرمایه گذار را برگزار خواهیم کرد.

وی گفت: نشستهای تخصصی میز کالایی برخی کالاها همچون خرما که به عنوان مزیت صادراتی ما محسوب می شود با دعوت از مسئولان کشورهای وارد کننده خرمای کشورمان، تولید کنندگان و صادرکنندگان این محصول را در آتیه ای نزدیک برگزار می کنیم./س
 

برچسب ها: رشد ، سهمیه ، اروند
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.