سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بوشهر/

ضرورت کاهش مصرف کودهای شیمیایی / خسارت سیل به کشاورزان پرداخت می‌شود

رئیس جهاد کشاورزی آبپخش گفت: کاهش و حذف مصرف کودها و سموم شیمیایی از مسائل مهمی است که به ‌منظور توزیع غذای سالم باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  محمداسماعیل شفیعی شامگاه شنبه در دیدار با جمعی از کشاورزان و باغداران منطقه آبپخش، اظهار داشت: گسترش خدمات در عرصه کشاورزی از اهدافی است که جهادکشاورزی آبپخش در سال‌های اخیر اقدامات گسترده‌ای در این خصوص انجام داده است.

رئیس جهاد کشاورزی آبپخش خاطرنشان کرد: آبپخش یکی از قطب‌های مهم استان بوشهر در عرصه کشاورزی است و سهم بالایی از تولیدات کشاورزی استان را به خود اختصاص داده و در چند سال اخیر شاهد روند رو به رشد کشاورزی در این منطقه هستیم.

شفیعی بیان داشت: بهبود وضعیت کشاورزی و رشد شاخص‌های کشاورزی از مهم‌ترین مسائلی است که مسئولان جهادکشاورزی آبپخش به منظور کیفیت‌بخشی به تولیدات کشاورزی و افزایش سطح تولیدات به طور جدی به آن توجه داشته‌اند.

وی اضافه کرد: در بحث توزیع کودهای شیمیایی یکی از عواملی که سبب بهبود در روند عرضه این نهاده به کشاورزان می‌شود، فعالیت عامل خاص به‌منظور توزیع است و آمادگی کامل داریم که اگر کسی برای دریافت عاملیت اعلام آمادگی کند، این امتیاز را به وی واگذار کنیم.

این مسئول اذعان داشت: در بحث هدفمندی یارانه‌ها شاهد افزایش قیمت کودهای شیمیایی مورد استفاده کشاورزان بوده‌ایم و بر اساس مواد این طرح، قیمت کودها و برخی نهاده‌های کشاورزی به‌صورت سلسله مراتبی افزایش می‌یابد، تا به قیمت آزاد این اقلام در بازار برسد.

رئیس جهاد کشاورزی آبپخش عنوان کرد: در منطقه آبپخش سالانه 25 هزار کیسه انواع کود وارد می‌شود که بر اساس شاخصه‌هایی همچون مساحت اراضی کشاورزی و تعداد نخیلات بین کشاورزان توزیع می‌شود.

شفیعی با تاکید بر ضرورت کاهش مصرف کودهای شیمیایی در تولید محصولات کشاورزی، افزود: در سال‌های اخیر شاهد شکل‌گیری کمیته راهبردی تولید محصولات سالم در مجموعه جهادکشاورزی بوده‌ایم و حذف و کاهش مصرف سموم و کودهای شیمیایی از مسائلی است که این کمیته به آن تاکید دارد.

وی گفت: استفاده از کودهای شیمیایی کمیت تولید محصولات کشاورزی را افزایش می‌دهد، ولی در کنار آن سبب کاهش کیفیت محصولات کشاورزی می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی آبپخش بیان داشت: کشاورزان باید به نحوی برنامه‌ریزی کنند که مصرف کود‌های شیمیایی به‌طور سالانه کاهش یابد و به‌جای آن شاهد استفاده از کودهای زیستی که در کیفیت و کمیت تولید محصولات کشاورزی اثرات مطلوبی دارد، باشیم.

شفیعی با اشاره به سیل آذرماه شهرستان دشتستان عنوان کرد: در ارتباط با سیل پیگیری‌های لازم را انجام داده‌ایم و به امید خدا در آینده نزدیک شاهد پرداخت خسارت به کشاورزان منطقه آبپخش خواهیم بود./ج1

برچسب ها: سیل ، کود ، کشاورز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.