سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

برند ملی در مسیر دستیابی به بازارهای جهانی

با گذری در بازار به انواع برندهای گوشی موبایل بر خورده‌اید و برندهای مختلفی به چشم‌تان خورده است. چند سالی است که تولید گوشی موبایل در جهان پر رونق شده و تقاضا در کلیه کشورها نیز متناسب با تولید بالا رفته است، به طوری که در سال‌های اخیر تولیدکنندگان متعددی در گوشه و کنار جهان اقدام به تولید انواع گوشی تلفن‌همراه کرده‌اند.







شاید نام GLX را شنیده باشید یا با گذر در بازار گوشی و موبایل با این برند آشنا شده‌اید. برندی که با وجود عمر کوتاه تولید، این روزها با تولیدات خود بخش قابل توجهی از بازارهای داخلی را در انحصار خود قرار داده است.

به گزارش گروه استانها باشگاه خبرنگاران منطقه‌خوزستان، با همت جوانان خوزستانی شرکت ارتباط همراه گویا اروند، طراح و تولیدکننده گوشی‌های کلاسیک و هوشمند با برند GLX به عنوان نخستین شرکت تولیدکننده تلفن‌همراه و تجهیزات مخابراتی کشور از سال 86 در خرمشهر آغاز به‌کار کرد.

کارخانه تولیدی شرکت GLX در شهرک صنعتی منطقه آزاد اروند احداث شده و دارای چندین نمایندگی و خدمات پس از فروش در سراسر کشور است.

این شرکت با تمرکز در بازار و ارائه گوشی‌های ارزان قیمت ماهانه یک مدل گوشی تلفن همراه را روانه بازار می‌کند. شرکت GLX از سال 90 با ارائه گوشی‌های هوشمند سیستم عامل اندرویدی علاوه بر جلب مشتریان داخلی، وارد رقابت با برندهای دیگر در بازارهای جهانی شده و میزان قابل توجهی از مشتریان را به سوی خود جلب کرده است.

سال‌گذشته این شرکت با تولید تبلت‌های ایرانی جایگاه ویژه‌ای را در بازار به خود اختصاص داد. شرکت GLX امسال نیز در حوزه تولید موبایل و کارآفرینی به عنوان صنعت‌گر نمونه کشور شناخته شده و چندین‌بار از سوی کشورهای دیگر نیز مورد تقدیر قرار گرفته است.

برخی از انواع گوشی‌های تلفن‌همراه کلاسیک این شرکت شامل H1، H2، H3، H4، WOO2R، WOO3R، WOO4R، WOO5R، S1، S2، S3، S4، S5، S6، S7، K1، 2680K2، T3، T3-A، 2610، 2690A، 2690C، M1+ و MINI است. همچنین گوشی‌های هوشمند شرکت GLX شامل X1، X2، G2، G3 و G4 است. تبلت جت نیز از دیگر محصولات این شرکت می‌باشد.

جواد سعیدی، نایب رییس شرکت ارتباط همراه گویا اروند در گفت‌وگو با خبرنگار  با بیان این‌که ظرفیت تولیدی فعلی این شرکت 500 هزار گوشی تلفن همراه کلاسیک و 300 هزار گوشی تلفن همراه هوشمند در ماه است، خاطرنشان کرد: به دلیل اعتماد مردم به تولیدات ما، جایگاه خوبی را در بازارهای داخلی به‌دست آورده‌ایم و اکنون وارد رقابت با برندهای خارجی شده‌ایم.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی جهت ورود به بازارهای خارجی، اظهارکرد: می‌توانیم در کشورهای دیگر به ویژه کشورهای آسیایی بازار خوبی داشته باشیم. اکنون در حال برنامه‌ریزی برای دست‌یابی به این بازارها هستیم.

نایب رییس شرکت ارتباط همراه گویا اروند افزود: تولیدات گوشی شرکت GLX همانند گوشی‌های تلفن‌همراه خارجی مشخصات نرم‌افزاری بالایی دارند و به دلیل مناسب بودن کیفیت و قیمت این گوشی‌ها قدرت رقابت با نمونه‌های خارجی را دارند.

سعیدی بیان‌کرد: در سراسر کشور نمایندگی‌ها و دفاتر فروش متعددی داریم؛ به طوری که در هر استان یک نمایندگی و چندین دفتر فروش مستقر شده و به نسبت تقاضا نیز این دفاتر را گسترش می‌دهیم.

وی اظهارکرد: شرکت ارتباط همراه گویا اروند هیچ‌گونه مشکل تامین نقدینگی ندارد و کلیه تولیدات آن بدون اخذ تسهیلات و از سرمایه شخصی تامین شده اما افزایش تورم مقداری هزینه‌های تولید را افزایش داده است.

نایب رییس شرکت ارتباط همراه گویا اروند تصریح‌کرد: در ابتدای تاسیس شرکت، قطعات اولیه را از کشورهای خارجی وارد و در شرکت مونتاژ می‌شد اما طی دو سال اخیر با استفاده از توان متخصصان داخلی اقدام به طراحی و تولید گوشی‌های ملی کردیم.

سعیدی خاطرنشان‌کرد: 40 درصد از قطعات اولیه مورد نیاز تولید گوشی تلفن‌همراه، بومی و مابقی از کشورهای چین، هنگ‌کنگ به‌طور مستقیم و تایوان و کره به‌صورت غیرمستقیم وارد می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی جهت توسعه تولید گوشی‌های تلفن‌همراه، اظهار کرد: در حال حاضر 4 فاز تولیدی فعال داریم و به منظور توسعه تولید نیز دو فاز دیگر تا پایان سال در این شرکت به بهره‌برداری می‌رسد.

نایب رییس شرکت ارتباط همراه گویا اروند، فرصت شغلی ایجاد شده در این شرکت را 4500 نفر، عنوان‌ کرد و گفت: 1500 نفر به‌صورت مستقیم و 3000 نفر به‌صورت غیرمستقیم در این شرکت مشغول به‌کارند که صدرصد آن‌ها نیروهای بومی هستند.

و اما انتظارات شرکت GLX ...

سعیدی معتقد است وقتی برندی از تولید داخل در تولید و عرضه محصولات خود پا بگیرد نیاز به حمایت دارد و شرکت GLX نیازمند حمایت و همکاری دولت و مردم است.

وی جهت حمایت از تولید ملی از دولت خواست تا از قاچاق و ورود غیرقانونی گوشی‌های تلفن‌همراه جلوگیری کند.

نایب رییس شرکت ارتباط همراه گویا اروند موفقیت این شرکت در زمینه تولید و عرضه محصولات خود را مرهون تلاش پرسنل این شرکت دانست.

دولت برای حمایت از تولید ملی باید با رفع موانع تولید و فراهم کردن زمینه‌های توسعه اقتصادی از تولیدکنندگان داخلی حمایت کند، چرا که حمایت از تولیدات داخل زمینه‌ساز رشد و توسعه و حرکت به سمت خودکفایی است.

از سوی دیگر مردم با اعتماد به تولید صنایع داخلی و خریداری محصولات آن‌ها سهم به‌سزایی در توسعه این صنایع دارند، زیرا اگر تولید داخلی در بازارهای داخلی تقاضا داشته باشد قطعا توانایی دست‌یابی به بازارهای خارجی را خواهند داشت.

اگرچه طی سال‌های اخیر مونتاژ و تولید گوشی تلفن‌همراه در دستور کار چندین تولیدکننده داخلی قرار گرفته است، ولی با حمایت بیشتر از این صنعت نوپا می‌توان امیدوار بود موفقیت‌های چشم‌گیری در این حوزه به‌دست آورد و در آینده‌ای نه‌چندان دور این برندها جایگزین برندهای نام‌آشنای امروز در بازار جهانی شوند. /ش
برچسب ها: انواع ، برندهای ، گوشی ، موبایل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.