سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاريجاني در نطق پيش از دستور:

برخي کشورهاي اسلامي دلال جنگ عليه سوريه شده‌اند/ آمريکا قوانين را "لِه" کرده است

رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه برخی کشورهای منطقه به آمریکا قول داده‌اند که هزینه عملیات نظامی را پرداخت می‌کنند، گفت: این دردناک‌ترین بخش ماجرا است که کشوری اسلامی و مدعی با همکاری اطلاعاتی رژیم صهیونیستی دلال جنگ‌طلبی توسط آمریکا شده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، علی لاریجانی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 10 شهریورماه) در نطق پیش از دستور خود ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) گفت: ضعف و تزلزل حکومت اموی در زمان حکومت هشام‌بن عبدالمالک در جهت بقای حکومت‌شان قرار داشت و فرصت فشار به امام(ص) و شیعیان را نداشت.
 
وی افزود:‌ پس از نابودی حکومت بنی‌امیه، قدرت به دست بنی‌‌عباس رسید که آنها با شعار طرفداری از خاندان پیامبر(ص) و گرفتن انتقام خون آنان حکومت‌ را به دست آوردند از این رو فشاری از طرف آنان اعمال نمی‌شد لذا نوعی آرامش برای امام(ع) و شیعیان حاصل آمد و فرصت خوبی برای فعالیت‌های علمی و فرهنگی فراهم شد.   
 
رئیس مجلس گفت:‌ در این دوره علوم مختلف اعم از علوم اسلامی، علم تفسیر، علم حدیث، علم فقه و ... پدیدار شد.   
 
نماینده مردم قم در مجلس اظهار داشت: عده زیادی برای رساندن پیام امام(ع) در آن روز به جهان تلاش می‌کردند که سابقه علمی و فکری داشتند و شامل نژاد‌های ایرانی، مصری، سوری و بحرینی بودند.   
 
لاریجانی تصریح کرد: آنان تعلیمات اسلامی را با تحقیق و جستجو ارائه می‌دادند و در محضر آنها جنبشی عظیم از علم و دانش حاصل شد تا جایی که "شیخ مفید" می‌‌گوید که به اندازه‌ای علم و دانش از امام(ع) نقل شده که زبانزد مردم شد و آموزش در همه جا پخش شد؛ تا آن زمان به این اندازه علم و دانش از خاندان ایشان نقل نشده است و یکی دیگر از دانشمندان مشهور قرن سوم می‌گوید که جعفربن محمد(ع) کسی است که علم و دانش‌اش جهان را پر کرده است و پیشوای معروف مذهب حنفیه می‌گوید که دانشی برتر از دانش جعفربن محمد(ع) ندیده‌ام و به خاطر شاگردی دو سال آن حضرت گفت اگر شاگردی آن حضرت نبود من از بین رفته بودم.   
 
وی افزود: آن حضرت با فرصت به وجود آمده در گسترش علوم انسانی در رشته‌های مختلف علوم عقلی و نقلی کوشش می‌کردند، مرحوم شیخ طوسی در کتاب رجال خود نام 1224 نفر از دانشمندان را آورده است که هر کدام از آنها از شخصیت‌های بزرگ محسوب می‌شوند و آثار علمی زیادی بر جای گذاشته‌اند.   
 
رئیس مجلس اظهار داشت: بنیان آموزه‌های علمی اسلام که در بقای تفکر دینی نقش اساسی داشت و دارد، براساس منتجی است که آن حضرت آنرا تثبیت کرده‌اند.   
 
نماینده مردم قم در مجلس گفت: عصر امام باقر(ع) و امام صادق(ع) عصر گسترش علوم در زمینه‌های مختلف بوده است و این مسئله در مورد امام صادق(ع) بیشتر صدق می‌کند؛ امام صادق(ع) قرآن را به عنوان اصل و حدیث را به عنوان فرع معرفی می‌کنند و ملاک درستی یا نادرستی حدیث را مطابقت حدیث با قرآن دانسته‌اند و این اصل را سایر امامان نيز ترویج کرده‌اند.   
 
لاریجانی اظهار داشت: امام صادق(ع) از مفسران به نام قرآن بودند، درس‌های تفسیر آن حضرت در مجمع‌البیان و پیش از آن در تفاسير ديگر آمده است.
 
وی اضافه کرد: اخیرا گوشه‌ای از نهضت علمی امام صادق(ع) در یک مجموعه 22 جلدی گرد آمده‌‌ که در حوزه‌های علمیه اثري بی‌بدیل داشته است، امیدواریم همه محبان آن حضرت مخصوصا حوزه‌های علمیه از وجود این حضرت و بیانات ایشان بهره کافی را ببرند.

* امريکا عليرغم مخالفت جهان همچنان پیگیر اقدام نظامی ضد سوریه است

رئیس مجلس در بخش ديگري از اظهاراتش با اشاره به وقایع سوریه گفت:‌ در روزهای اخیر اخباری از جنگ‌طلبی آمریکا منتشر شده است، علی‌رغم موج تنفر مردم کشورهای مختلف، این کشور همچنان پیگیر اقدام نظامی ضد سوریه است.
 
نماینده مردم قم در مجلس افزود: گرچه اقدامات آمریکا و انگلیس در شورای امنیت عقیم ماند و پارلمان انگلیس با اقدام نظامی مخالفت کرد اما تحرکات آنان برای ضربه‌زدن به سوریه همچنان وجود دارد؛ نکته جالب این است که هنوز بازرسان سازمان ملل در بررسی استفاده از سلاح شیمیایی تحقیقات خود را تکمیل نکرده‌اند و نتیجه را اعلام ننموده‌اند اما مسئولین آمریکا می‌گویند مسئله استفاده از سلاح شیمیایی برای افکار عمومی روشن است و این را مجوز حمله تلقی کرده‌اند، آیا در سایر موارد هم شما چنین قاعده‌ای را می‌پذیرید که مطابق افکار عمومی عمل کنید و آیا ملاکی برای فهم افکار عمومی وجود دارد؟ تظاهرات مردم در کشورهای مختلف در اعتراض به جنگ را نمی‌بینید؟

* رژیم صهیونیستی اگر ادعایی را مطرح کند باید در اصل و فرع آن تردید کرد
 
وی اظهار داشت:‌ از طرفی می‌گویند ما مدارکی دال بر استفاده از سلاح شیمیایی در دست داریم، اگر این مدارک را در دست دارید چرا در شورای امنیت ارائه نمی‌دهید؟ آیا به صرف داشتن مدرک، عملیات نظامی توجیه می‌شود؟ می‌گویند ما شنود مکالمات را در دست داریم که بعد معلوم شد رژیم صهیونیستی مدعی داشتن چنین شنودی است، چه شنود موثقی! رژیم صهیونیستی اگر ادعایی را مطرح کند باید در اصل و فرع آن تردید کرد. 

*‌ برخي کشورها دلال جنگ با سوريه شده‌اند

رئیس مجلس افزود:‌ برخی کشورهای منطقه به آمریکا قول داده‌اند که هزینه عملیات نظامی را پرداخت می‌کنند، این دردناک‌ترین بخش ماجرا است که کشوری اسلامی و مدعی با همکاری اطلاعاتی رژیم صهیونیستی دلال جنگ‌طلبی توسط آمریکا شده است.  
 
نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد:‌ علت عقب‌افتادگی و مشکلات امت اسلامی را باید در اینگونه اقدامات ریاکارانه و ناجوانمردانه جستجو کرد؛ از طرفی با اینگونه منطق عملیاتی که آمریکا این روزها در تبلیغات خود مصرف می‌کند عملا قوانین نظامات بین‌المللی را لِه کرده است و اگر آمریکا به شورای امنیت تمکین نمی‌کند چرا معتقد است در سایر شئون باید نظر شورای امنیت برای دیگران محترم باشد؟
 
لاریجانی گفت: این رفتار دوگانه در صحنه بین‌المللی ریشه نابسامانی و ناامنی در جهان شده است.  
 
وی اظهار داشت: به نظر می‌رسد عمده مسئله به شرایط متفاوت صحنه و میدان در سوریه مربوط است که چون نتوانستند صحنه را با اعزام تروریست‌ها عوض کنند به عملیات نظامی روی آورده‌اند و امروز اینگونه بازی می‌کنند و عاملیت جنگ را به عهده گرفته‌اند.

* رژيم صهيونيستي با امنيت خود بازي نکند

 
رئیس مجلس افزود: بیداری اسلامی که از مقاومت 33 روزه و 22 روزه آغاز شد و موج آن مناطق مختلف را در بر گرفت، نگرانی آنان را مضاعف نمود و حال به دنبال مهمل دروغینی هستند تا افکار بیداری را منحرف کنند، این اقدامات شگردهای کهنه‌ای است در مقابل اراده ملت‌ها و رژیم صهیونیستی بداند نقش آنان روشن شده است و در پس این معرکه با امنیت خود بازی نکند.  
انتهای پیام/  


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.